Είδαμε τον Νιζίνσκυ στον καθρέφτη… Μέρες ψυχιατρείου

Χορεύοντας με την αυτοκαταστροφή

Είδαμε την παράσταση «Νιζίνσκι» στο Studio Κυψέλης και αναλύουμε.

Του Θοδωρή Λινάρδου

Μερικοί άνθρωποι ξεδιπλώνουν νωρίς το ταλέντο της έμπνευσής τους, άλλοι με έναν διαφορετικό τρόπο, σε σχέση με άλλους, μα ο εκκεντρικός Νιζίνσκι έμαθε, δίδαξε… πώς να πετάς! Και στο έργο, που εύστοχα επιδιώκουν να παρουσιάσουν οι πρωταγωνιστές, συναντάμε έναν… δεύτερο Νιζίνσκι, αντί του αυθεντικού. Ο οποίος λοιπόν, υπογράφει όλη την ζωή του πάνω σε κεντημένο από αυτοκρατορικές χορογραφίες σκηνικό, κοιτάζοντας απλά έναν καθρέφτη ιδρύματος, βλέποντας με τα μάτια της αλλόκοτης ψυχής του τον Νιζίνσκι… τον κανονικό.

Ηταν τέτοια η εμμονική ταύτισή του με τον διάσημο χορευτή, που το διαταραγμένο μυαλό του, δεν άργησε να λοξοδρομήσει, οδηγώντας τον, άδοξα στον φαύλο κύκλο, της αβεβαιότητας, της απόπειρας
αυτοκτονίας, της έλλειψης διαύγειας και μάχης με τον ίδιο τον εαυτό και την προσωπικότητά του. Εννοιες που χαρακτήρισαν και στιγμάτισαν με ονομαστά γεγονότα και την πολυτάραχη ζωή, τον βαρύγδουπο βίο και την πολιτεία του ίδιου του Νιζίνσκι.
Ο λαοφιλής καλλιτέχνης, ουκρανικής προέλευσης, γνήσιο τέκνο ρωσικής ανατροφής και πολωνικών καταβολών, πλάι (όχι μόνο επαγγελματικά) στον ιδρυτή των ρωσικών μπαλέτων, ιμπρεσάριο Σεργκέι Ντιαγκίλεφ,
σαγήνευε τα πλήθη. Μόνο που τα πάθη του μετατράπηκαν σε λάθη και τον κατήφορο να διαδέχεται το απόγειο της δόξας και του μεγαλείου. Με την οικογένειά του ωστόσο να είναι εκεί, πάντα, δίπλα του.

Το πιστό αντίγραφο του προφίλ του αριστοτεχνικού σολίστα, το αέρινο μπαλέτο, η πλούσια (εν τη απουσία της) μάνα, η οποία άφησε γενναιοτάτη κληρονομιά, η μυστηριώδης ετεροθαλής αδερφή, που
ανακοινώνει τα νέα από τον συμβολαιογράφο και η συμπονετική, εγκάρδια νοσοκόμα, πλέκουν το στόρι. Εν μέσω, μάλιστα, ήχων μουσικής, βγαλμένων από τα ενδότερα μιας ατμοσφαιρικής όπερας. Ολα μαζί
φτιάχνουν το απόλυτο πορτρέτο ενός δράματος, κοινωνικής φύσεως, με το θρίλερ ακόμη και την ύστατη ώρα να ζωγραφίζει ερωτήματα στο απορημένο μάτι (και αυτί) του θεατή.

Λίγο πριν την επιστροφή στην κανονικότητα ενός ρυθμού καθημερινότητας, μια επέμβαση αποδεικνύεται το πλέον καθοριστικό -χρονικά- σημείο της παράστασης, με το διάβασμα των ιδεών του ημεορολογίου
του Νιζίνσκι να αποτελεί το εφαλτήριο των εσωτερικών συγκρούσεων, των αυτοκαταστροφικών τάσεων και μύχιων αναζητήσεων στην φουρτουνιασμένη σκέψη του θαυμαστή του. Οσα καθρεπτίζονται στο ανέκφραστο
βλέμμα, πολλές φορές δεν διατυπώνονται, ούτε μεταφράζονται από όποιον επιχειρεί να συμπεράνει…

Νιζίνσκυ στον καθρέφτη… Μέρες ψυχιατρείου

Παίζουν: Γιάννης Ρωμανός, Μαρία Δρακοπούλου, Ελένη Μπέη, Σοφία Μπεράτη

Κείμενο: Γιάννης Ρωμανός
Σκηνοθεσία: Γιάννης Ρωμανός &Ζωρζέτ Μιρόν
Μουσική επιμέλεια: 40 + The Band
Εικαστική επιμέλεια: Γιώργος Λιβανός
Κοστούμια: Χαρά Βυθούλκα
Χορογραφίες: Γιάννης Ρωμανός
Συνοδεία στο πιάνο (ηχογράφηση): Νίκη Γκουντούμη
Φωτογραφίες: Κώστας Βολιώτης
Κινηματογράφηση – Μοντάζ: Αντώνης Μανδρανής

Studio Κυψέλης 
Σπετσοπούλας 9 & Κυψέλης, Κυψέλη
Τηλ.: 210 – 8819571
Κάθε Τετάρτη στις: 21:00

Πρεμιέρα: Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2018
Διάρκεια: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Εισιτήρια: 8€ & 12€

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*