Συνέντευξη του Σταύρου Κανελλίδη και της Άννας Ίρις με αφορμή την παράσταση “Πλάι στο NIAGARA”

της Χρύσας Κοκκίνου

Καλησπέρα σας και καλωσορίσατε στην σελίδα μας. Άννα θα μας πεις λίγα λόγια για τον Σταύρο; Σταύρο θα μας συστήσεις κι εσύ την Άννα;

Άννα Ίρις: Ο Σταύρος πέρα από ένας πολύ καλός φίλος χρόνων, είναι και ένας εξαιρετικός συνάδελφος με τον οποίο είναι μεγάλη μου χαρά να συνεργάζομαι. Πέρα από ηθοποιός είναι και σκηνοθέτης με μια έντονα διεισδυτική ματιά. Επιπλέον φέρει και την ιδιότητα του θεατρικού συγγραφέα και φέτος έχω την τύχη και την χαρά να πρωταγωνιστώ σε ένα δικό του έργο, το οποίο θεωρώ εξαιρετικό σε πολλά επίπεδα.

  Σταύρος Κανελλίδης: Η Άννα είναι φίλη μου, απ’ τα χρόνια της σχολής. Τα τελευταία χρόνια είχαμε τη τύχη να συνεργαστούμε και στο θέατρο. Φέτος είναι η πρώτη φορά που εκτός από συμπρωταγωνιστές πάνω στη σκηνή η επαγγελματική μας σχέση είναι και εκείνη σκηνοθέτη και ηθοποιού. Σαν ηθοποιός η Άννα, μιλώντας ως σκηνοθέτης της παράστασης, είναι ένα πλάσμα που εύκολα προσαρμόζεται στη συνθήκη που της δίνεις. Έχει αντίληψη πάνω στη σκηνή και μου εμπιστεύτηκε όλο το συναισθηματικό υλικό της, προκειμένου να δημιουργηθεί ο χαρακτήρας της Ντέστινυ έτσι όπως τον φαντάστηκα.

“Πλάι στο NIAGARA”

Φέτος σας βλέπουμε  να συμπρωταγωνιστείτε στην παράσταση “Πλάι στο NIAGARA” στο Θέατρο Fabrica Athens. Θα μας πείτε λίγα λόγια για την παράσταση; Ποιοι είναι οι ρόλοι σας;

Σταύρος Κανελλίδης: Το έργο “Πλάι στο Niagara” είναι ένα  ψυχολογικό – αστυνομικό θρίλερ το οποίο έγραψα βασιζόμενος στο story του σεναρίου των Richard L. Breen και Walter Reisch, της ταινίας του 1953 NIAGARA. Ο Lee και η Destiny είναι δύο εκρηκτικές προσωπικότητες, οι οποίοι παρασύρουν τον ιδιοκτήτη του Tip Top Motel, Adam, σε μια προσωπική τους υπόθεση, που θα ανατρέψει τη ζωή του για πάντα. Ο Lee, ο ρόλος που υποδύομαι στην παράσταση είναι ένας μακιαβελικός ήρωας, συγγραφέας αστυνομικών ιστοριών. Δεν έχει μάθει να χάνει και ίσως δε του χρειάστηκε ποτέ να το μάθει αυτό, γιατί ακόμα και αν κάποτε ηττηθεί μπορεί με το μυαλό του να πείσει τους πάντες ότι νίκησε εξάλλου είναι άφθαστος στο να το κάνει αυτό.

Άννα Ίρις: Εγώ υποδύομαι την Destiny Bryant. Μια γυναίκα με αρκετά δύσκολα παιδικά χρόνια, που έχοντας βιώσει πολύ έντονες – συναισθηματικά – εμπειρίες, ακροβατεί ανάμεσα στην απόλυτη ευαισθησία και στην ωμή σκληρότητα. Απώτερος σκοπός της, αποτελεί η εύρεση της αληθινής και παντοτινής αγάπης αλλά ακόμη και αυτές οι λέξεις στο λεξιλόγιο της φαίνεται να έχουν διαφορετική έννοια… Ανάμεσα στις μεγάλες αντιθέσεις της και στο ακραίο του χαρακτήρα της, κουβαλάει κάτι το τόσο «ανθρώπινο» που είμαι βέβαιη πως θα δημιουργήσει σε πολλούς θεατές μια περίεργη αίσθηση οικειότητας, όσο οξύμωρο κι αν μπορεί να μοιάζει αυτό.

Άννα Ίρις

Γιατί επέλεξες Σταύρο να γράψεις αυτό το έργο; Ποιο είναι το δίδαγμα (επιμύθιο) της παράστασης σας; Την αφιερώνετε κάπου (την παράσταση);

Σταύρος Κανελλίδης: Αγαπούσα πάντα αυτό το είδος από τον κινηματογράφο. Το έργο αυτό είναι ένα έργο εντελώς καινούργιο. Μόνο κάποια στοιχεία από το story  της ταινίας “Νιαγάρας” δανείστηκα. Θέλησα να γράψω ένα αστυνομικό θρίλερ εποχής γιατί τα φιλμ εκείνης της περιόδου είχαν μεν δυνατή πλοκή και σασπένς αλλά οι χαρακτήρες των ηρώων δε φωτίζονταν ιδιαίτερα. Με ένα τρόπο έρχονταν σε δεύτερη μοίρα. Εγώ αυτό που έκανα είναι να γράψω για τρεις χαρακτήρες το έργο με κύριο στόχο αφενός το σασπένς να υπάρχει από τη συμπεριφορά των χαρακτήρων, αφετέρου όμως να κρατηθεί η ατμόσφαιρα ενός νουάρ φιλμ. Το επιμύθιο της παράστασης είναι ότι η αλήθεια κατασκευάζεται με τα ίδια υλικά που κατασκευάζεται και το ψέμα. Έτσι λοιπόν εξελίσσεται από την αρχή η παράσταση σαν ένα mind game με τρεις παίχτες. Μια ατάκα που έχει ιδιαίτερη θα έλεγα σημασία είναι ότι σε όλα τα πράγματα υπάρχει μια ρωγμή από εκεί είναι που μπαίνει μέσα το φως. Η παράσταση αφιερώνεται σε μια πολύ καλή μου φίλη ηθοποιό και θεατρολόγο, τη Νίκη Λειβαδάρη, που τόσο νωρίς και ξαφνικά έφυγε από κοντά μας. Η παράσταση αυτή στήθηκε με την πολύτιμη βοήθεια της γιατί ήταν βοηθός σκηνοθέτη. Η Νίκη έφυγε λίγες ώρες μετά από μια πρόβα μας. Είχε καταφέρει όμως πριν, να με βοηθήσει στο να ολοκληρωθεί το στήσιμο του έργου αλλά και να αγαπηθεί από όλους τους συντελεστές της παράστασης για τη συνέπεια, την εργατικότητά της και τον εξαιρετικό χαρακτήρα της.

Σταύρος Κανελλίδης

Πως θεωρείτε ότι είναι τα θεατρικά πράγματα στην Αθήνα του 2019;

Άννα Ίρις:Φέτος θεωρώ πως υπάρχει μια «άνοδος» στα θεατρικά δρώμενα, τόσο στην ποιότητα όσο και στην προσέλευση του κόσμου. Φυσικά το γεγονός πως υπάρχουν τόσες πολλές παραστάσεις ήταν πάντα ένα ζητούμενο, αφού πλέον το περισσότερο κοινό το κερδίζουν οι μεγάλες διαφημιστικές καμπάνιες και όχι απαραίτητα η ποιότητα και η αρτιότητα της εκάστοτε παράστασης. Φυσικά η πιο αποδοτική διαφήμιση μέσα στα χρόνια συνεχίζει να είναι αυτή που στον χώρο αυτό ονομάζουμε το «από στόμα σε στόμα» αλλά τις περισσότερες φορές αυτό είναι κάτι που απαιτεί χρόνο και έτσι για τις «μικρότερες» παραγωγές που ανεβαίνουν συνήθως για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, όταν κάτι τέτοιο συμβεί, είναι σχετικά αργά. 

Σταύρος Κανελλίδης: Το θέατρο η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε κρίση. Τη δεδομένη στιγμή υπάρχουν πολλές αξιόλογες παραστάσεις σε όλα τα είδη θεάτρου. Παράλληλα βέβαια δε λείπουν και αυτές που δε τηρούν κάποια ποιοτικά στάνταρτς. Το κοινό επειδή ζούμε με μια ηλεκτρονική εποχή δυστυχώς έχει απομακρυνθεί από το θέατρο. Όμως είμαι σίγουρος ότι σιγά σιγά θα επιστρέψει γιατί το θέατρο είναι ο μοναδικός τρόπος ψυχαγώγησης που έχει να κάνει με το “τώρα”. Συμβαίνει δηλαδή από τους καλλιτέχνες τώρα για τους συγκεκριμένους θεατές. Η ενέργεια δηλαδή που ανταλλάσσεται μεταξύ σκηνής και πλατείας είναι κάτι μοναδικό και τίποτα δε μπορεί να το αντικαταστήσει.

Μετά το τέλος κάποιας παράστασης σας, έχει πλησιάσει ποτέ, κάποιος θεατής λέγοντας σας κάτι που σας συγκίνησε πολύ; Αν ναι, τι είχε μοιραστεί μαζί σας;

Σταύρος Κανελλίδης: Πολλές φορές έχει συμβεί αυτό. Εμένα με συγκινεί περισσότερο η ίδια η συγκίνηση του θεατή και όχι το τι θα μου πει. Μπορεί να έχω ακούσει κατά καιρούς πολύ θετικά σχόλια άλλα μένω περισσότερο στη κουβέντα και την επαφή που έτυχε να είχα με κάποιους θεατές, με αφορμή μια παράσταση ή ένα ρόλο. Τα πιο πρόσφατα ήταν πέρυσι που έπαιζα στη ρομαντική κομεντί που είχε σκηνοθετήσει η Ρέινα Εσκενάζι “Απίθανο Ζευγάρι”  και μια παρέα ανθρώπων που για κάποιους λόγους είχαν έρθει στο θέατρο για να ξεχαστούν από ένα προσωπικό τους πρόβλημα μου είπαν ότι πέρασαν καλά ότι γέλασαν συγκινήθηκαν και για λίγο ξεχάστηκαν ήταν κάτι σημαντικό για μένα. Φέτος ήδη κάποιοι θεατές με έχουν συγκινήσει πολύ με τη συμμετοχή τους στο έργο γιατί μετά έχουν μεγάλη διάθεση για συζήτηση. Τι άλλο εξάλλου από μια αφορμή για σκέψη και ανταλλαγή συναισθημάτων είναι το θέατρο.

Άννα Ίρις: Για μένα μια από τις πιο σημαντικές στιγμές που μπορώ να ανακαλέσω είναι όταν έπαιζα στο θέατρο Παραμυθίας στην διαδραστική παράσταση «Magic School» του Σταύρου Κεβόπουλου και είχαμε ως κοινό άτομα που βρισκόταν στο πρόγραμμα απεξάρτησης «18 ΑΝΩ». Ο τρόπος που αλληλεπιδράσαμε και τα συναισθήματα που γεννήθηκαν από αυτή τη σχέση, σε εκείνη τη συγκεκριμένη παράσταση, ήταν άκρως πρωτόγνωρα και συγκινητικά.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας απόφθεγμα,  βιβλίο, ταινία,  τραγούδι και το αγαπημένο σας σημείο στη πόλη.

Σταύρος Κανελλίδης: “Να είσαι ο εαυτός σου, όλοι οι άλλοι ρόλοι είναι πιασμένοι.” Το’ χε πει ο Όσκαρ Ουάιλντ. Βιβλίο που με ταξίδεψε είναι το “Ανατολικά της Εδέμ” του Τζον Στάινμπεκ. Μια ταινία που αγαπώ πολύ είναι “Η χαμένη Λεωφόρος” του Ντέιβιντ Λιντς. Τραγούδια χιλιάδες αυτή τη στιγμή θα σου πω το “Dream on” από Aerosmith. Αγαπημένο μέρος στην Αθήνα είναι η καρδιά της πόλης για πάρα πολλούς λόγους, ενέργεια, μαγαζιά, κόσμος. Έχεις άμεση σχέση με το παλμό της πόλης στο κέντρο.

  Άννα Ίρις: Το αγαπημένο μου απόφθεγμα είναι: «Η σκοτεινότερη ώρα είναι πριν την αυγή» που είχε πει ο Thomas Fuller, το αγαπημένο μου βιβλίο είναι «Το Δωμάτιο» της Emma Donoghue, η αγαπημένη μου ταινία είναι «Η διπλή ζωή της Βερόνικα» του Κρίστοφ Κισλόφσκι, το αγαπημένο μου τραγούδι είναι το «Hurt” από τον Johnny Cash και το αγαπημένο μου σημείο της πόλης είναι το κέντρο της Αθήνας.

Τι άλλα σχέδια έχετε για την φετινή σεζόν;

Σταύρος Κανελλίδης: Αυτή τη στιγμή βαίνουμε στο τέλος της σεζόν. Υπάρχουν πολλά σχέδια για τον ερχόμενο χειμώνα που έχουν να κάνουν και με τη σκηνοθεσία και με την υποκριτική. Αυτή τη στιγμή είναι πολύ νωρίς γιατί δεν έχω ακόμα καταλήξει. Παράλληλα όμως τρέχουν διάφορες δουλειές στο θέατρο αρκετά ενδιαφέρουσες. Συζητάω διάφορα αυτό το καιρό και παραμένω ανοιχτός σε συνεργασίες.

Άννα Ίρις: Εγώ συζητάω κάποια πράγματα αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο. Συγχρόνως ολοκληρώνω τις τελικές διορθώσεις στο τέταρτο μου μυθιστόρημα με τίτλο «Οδηγός επιβίωσης κατά τη πτώση», το οποίο θα κυκλοφορήσει – αυτή τη φορά- πρώτα στην Τσεχία, στις αρχές Ιουνίου.

Θα θέλαμε να κλείσουμε με κάτι που θέλετε εσείς να πείτε για το Θέατρο.gr.

 Άννα Ίρις: Θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε πάρα πολύ για αυτήν την τόσο ωραία συνέντευξη και να σας συγχαρούμε που στηρίζετε και προωθείτε το θέατρο, το οποίο αποτελεί όχι μόνο ένα είδος ψυχαγωγίας αλλά και παιδείας σε πολλά επίπεδα.

Σταύρος Κανελλίδης: Ελπίζω πάντα να στηρίζετε το θέατρο και τους καλλιτέχνες του, έτσι όπως το κάνετε ως τώρα. Να σας ευχηθώ να έχει απήχηση πάντα αυτό που κάνετε και να σας ευχαριστήσω για την όμορφη κουβέντα μας, αλλά και τη στήριξη σας.

Πληροφορίες για την παράσταση “Πλάι στο NIAGARA” εδώ.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΗΘΟΠΟΙΏΝ

ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΝΕΛΛΙΔΗΣ

Ο Σταύρος Κανελλίδης γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος (ΥΠ.ΠΟ) απο την Ανώτερη Σχολη Δραματικής Τεχνης «ΙΑΣΜΟΣ – ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ». Στο θέατρο εχει παίξει στις παραστασεις ΑΠΙΘΑΝΟ ΖΕΥΓΑΡΙ, ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ, KILL DEAL, SHOWREEL, FREE RIDER, ΤΡΕΙΣ ΦΟΝΟΙ ΚΑΙ ΕΝΑ ΘΑΥΜΑ, SECRET ROOM, ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ, ΑΓΓΕΛΑ, Η ΦΑΡΜΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ κ.α. Στον κινηματογράφο, έχει εμφανιστεί στις ταινίες ΛΥΣΣΑ ΚΑΚΙΑ, Ο ΘΕΟΣ ΑΓΑΠΑΕΙ ΤΟ ΧΑΒΙΑΡΙ, ΤΑ ΤΡΙΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΑ, Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΠΟΥΛΑΕΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙ, CHEMICAL ΣΧΕΣΕΙΣ, RILEA κ.α. Στην τηλεόραση συμμετείχε στις σειρές  ΤΡΙΧΕΣ, ΙΑΤΡΙΚΟ ΑΠΟΡΡΗΤΟ, ΛΟΛΑ, ΜΑΥΡΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ, ΟΙ ΑΤΡΟΜΗΤΟΙ, ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ. Εχει βραβευτεί για την ερμηνεία του στον “Ερωτοκριτο” του Β.Κορνάρου  απο την UNESCO. Εχει γράψει θεατρικά έργα και εχει σκηνοθετήσει ντοκιμαντέρ για την τηλεόραση καθως επίσης και πολιτιστικές εκπομπές για το διαδίκτυο.

ΑΝΝΑ ΙΡΙΣ

Η Άννα Ίρις γεννήθηκε στο Μπρνο της Τσεχίας. Σπούδασε ζωγραφική, γλυπτική και υποκριτική σε Ελλάδα και Τσεχία ενώ αργότερα ασχολήθηκε και με τη συγγραφή σεναρίων και μυθιστορημάτων. Έχει εμφανιστεί στις σειρές: «ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΜΕΤΡΗΣΗ», «ΓΙΑ ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ», «ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΗ ΣΙΩΠΗ», «ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΔΙΑΜΟΝΗΣ», «ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΓΑΠΗ», «ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΖΩΗ», «ΔΙΣ ΜΑΔΙΑΜ», «ΑΝ Μ’ ΑΓΑΠΑΣ», «ΑΛΗΘΙΝΟΙ ΕΡΩΤΕΣ», «ΣΕ ΕΙΔΑ», «ΟΛΑ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ», «Η ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑ», «ΚΛΕΜΜΕΝΑ ΜΥΣΤΙΚΑ». Στον κινηματογράφο έχει συμμετάσχει στις ταινίες: «ΚΑΘΡΕΥΤΗΣ», «ΤΟ ΠΟΡΤΟΦΟΛΙ», «OBJET», «CHEMICHAL ΣΧΕΣΕΙΣ», «MATADOR», «ΞΗΜΕΡΩΜΑ», «Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΠΟΥΛΑΕΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙ», «A HERO IN ROME», «ΕΝΑ ΠΛΟΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΠΑΛΑΙΣΤΗΝΗ», «ΠΙΚΡΟ ΧΙΟΝΙ», «DEAD END», “RUNAWAY». Στο θέατρο έχει παίξει στις εξής παραγωγές: «ΗΤΑΝ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ», «ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ», «ΟΙ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΟΙΣ», «MAGIC SCHOOL», «KILL DEAL», «ΑΠΙΘΑΝΟ ΖΕΥΓΑΡΙ». Επίσης έχει συγγράψει τα εξής μυθιστορήματα: «ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ», «ΜΟΙΡΑΣΜΕΝΗ ΣΤΑ ΔΥΟ», «NEZVESTNA», «CESTY CASEM»


About elpinickie 25 Articles
Είμαι υποψήφια διδάκτωρ νευροβιολογίας και παθιασμένη λάτρης του θεάτρου. Μου αρέσουν οι βόλτες, ο χορός, τα ηλιοβασιλέματα, η θάλασσα, τα παγωτά και το τζιν τόνικ.

1 Comment

  1. Πολύ ωραία παράσταση όντος. Μπράβο σε όλους.Πολύ χαίρομαι που η νέα γενιά καλλιτεχνών έχει να επιδείξει τόσο άρτιες δουλειές.Όλη η αίθουσα παρακολουθούμε με αγωνία την εξέλιξη που συνεχώς ανατρεποταν. Τη συστήνω ανεπιφύλακτα ειδικά σε όσους αρέσουν τα mind game και αστυνομικα θρίλερ.

Leave a Reply to Βάσω Αλεβίζου Cancel reply

Your email address will not be published.


*