Είδαμε την παράσταση “Ο Παίχτης” στο 104.


γράφει η Λένα Σάββα.

Ο ΠΑΙΚΤΗΣ
Άλλη μια εξαιρετική παράσταση στο θέατρο 104,από τον Ντοστογιέφσκι δια χειρός Σοφίας Καραγιάννη. Ένα σχεδόν αυτοβιογραφικό έργο από τα κορυφαία του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα.στο οποίο κάνει μια βαθιά τομή στη ψυχολογία και το πάθος του τζόγου. Έχοντας ο ίδιος την εμπειρία περιγράφει μια καταβύθιση στα άδυτα του τζόγου και της χρεωκοπίας ανεξάρτητα από κοινωνικές τάξεις.


Η σκηνοθέτης Σοφία Καραγιάννη με κάθε δουλειά της ανεβάζει τον πήχη της δημιουργικότητάς της μερικά σκαλοπάτια παραπάνω.
Την πλήρους συναισθηματικής νοημοσύνης σκηνοθεσία της στο ΜΙΚΡΟ ΠΟΝΙ, ακολούθησε ο ΔΙΓΕΝΗΣ ΑΚΡΙΤΑΣ και η εντυπωσιακή της χειροτεχνία.Σε συνδυασμό με την κινησιολογία της Μαργαρίτας Τρίκκα,το δίδυμο Καραγιάννη-Τρίκκα κάνει θαύματα επί σκηνής.
Στον ΠΑΙΚΤΗ η σκηνοθεσία της Καραγιάννη είναι ένα κόσμημα. Κάθε σκηνή έχει τη δική της ιστορία και ταυτότητα.Τι να πρωτοθυμηθώ………
Η έκφραση της ρουλέτας μέσα από την κίνηση των σωμάτων και της μουσικής.
Η πρόκληση-πρόσκληση της γυναίκας προς τον άντρα μεσα από δυο κόκκινα μποτάκια που κινούνται ναζιάρικα.
Η οπτικοποίηση της μιζέριας του τζογαδόρου. Σέρνει ξοπίσω του όπως ο Σίσυφος,όλη την πραμάτεια του εν είδει περιπλάνώμενου μπουλουκιού.
Τα μαυλιστικά καλέσματα-οι φωνές της έξης-που γίνονται εξωτερική χορωδία λέγοντας ”παίξε,παίξε,παίξε”.
Οι μάσκες ζώων που φοράνε οι ηθοποιοί,μιλάνε για τα ζωώδη ένστικτα και τη διαφθορά ενός ανθρώπου ή μιας κοινωνίας που έχει απομακρυνθεί από τον αληθινό εαυτό της.-Ακόμα και το σεξ εδώ,είναι μια πράξη απελπισίας.-Της διαφθοράς που διαφαίνεται στα λόγια του Αλεξέι Ιβάνοβιτς ”δεν μπορώ να δω τίποτα βρώμικο στην επιθυμία να κερδίσει κανείς λεφτά όσο πιο γρήγορα γίνεται.Για ποιο λόγο ο τζόγος είναι χειρότερο μέσο από κάθε άλλο όπως το εμπόριο για παράδειγμα”.
Μόνο όταν βγαίνει η μάσκα ο άνθρωπος ξαναγίνεται άνθρωπος με υπόσταση και ταυτότητα.
Κάθε σκηνή της παράστασης,μια περιήγηση στην εποχή και στο χώρο της ιστορίας.Κάθε σκηνή και μια ντοστογιεφσκική αφήγηση
”Είμαι ο Αλεξέι Ιβάνοβιτς κι ίσως βγω απ’ αυτή τη δίνη αν ανακεφαλαιώσω με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια τα γεγονότα”.
Τα σκηνικά και ιδιαίτερα τα υπέροχα κοστούμια της Κωνσταντίνα Κρίγκου δίνουν άπταιστα το ύφος της εποχής και των συγκεκριμένων κοινωνικών τάξεων του έργου.
Η μουσική του Στάθη Δρογώση μας ταξιδεύει με ρυθμούς άλλοτε μελωδικούς και νοσταλγικούς,άλλοτε με μουσικές από καμπαρέ,θορυβώδεις μουσικές όπως ο ήχος μιας ζωής που έχει χάσει τον προσανατολισμό της.
Οι τέσσερις ηθοποιοί με τις πολύ καλές ερμηνείες τους,τη μεταξύ τους χημεία και τον άψογο συντονισμό μας έκαναν να ρουφάμε άπληστα τη μία σκηνή μετά την άλλη.
Η Βασιλική Διαλυνά σε δύο ρόλους, υπέροχη και στους δύο.Η Μπλάνς με το εκρηκτικό ταμπεραμέντο της και μια γιαγιά χάρμα ώτων κι οφθαλμών.
Ο Αλέξανδρος Τούντας ανταποκρίθηκε άψογα και στους τρεις ρόλους που υποδύθηκε σαν να ήταν τρεις διαφορετικοί άνθρωποι.Μετά την παράσταση βγήκε από το θέατρο ένας…..τέταρτος άνθρωπος 
Η Κορίνα Θεοδωρίδου πολύ καλή στην άγρια και διαταραγμένη Πωλίνα.
Τον Ιωσήφ Ιωσηφίδη νόμιζα τον ήξερα σαν ηθοποιό έχοντας δει κι άλλες δουλειές του.Η συγκεκριμένη παράσταση ήταν μια τεράστια έκπληξη για μένα.Ο Ιωσήφ έχοντας ουσιαστικά την παράσταση πάνω του ξεδίπλωσε εντυπωσιακές ερμηνευτικές ικανότητες. Στον ρόλο του Ιβάνοβιτς και του αφηγητή,δεν σταμάτησε ούτε λεπτό να ερμηνεύει.Ακόμα κι όταν δεν είχε λόγο, έπαιζε με τα μάτια το σώμα και την κίνηση.
Ο ΠΑΙΚΤΗΣ του Ντοστογιέφσκι στο θέατρο 104 είναι μια πολύ ιδιαίτερη και γοητευτική παράσταση.Τελειώνοντας σ’ έχει ολοσχερώς κατακτήσει.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Σοφία Καραγιάννη

Μετάφραση (από τα γαλλικά): Μιλτιάδης Σαλβαρλής

Προσαρμογή κειμένου: Σοφία Καραγιάννη, Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Βάσια Mίχα

Σκηνικά-Κοστούμια: Κωνσταντίνα Κρίγκου

Μουσική: Στάθης Δρογώσης

Επιμέλεια κίνησης: Μαργαρίτα Τρίκκα

Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος

Βοηθός Σκηνοθέτη: Βάσια Μίχα

Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Trailer: Στέφανος Κοσμίδης

Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη

Παραγωγή: GAFF

Ερμηνεία(με αλφαβητική σειρά): Βασιλική Διαλυνά, Κορίνα Θεοδωρίδου, Ιωσήφ Ιωσηφίδης,  Αλέξανδρος Τούντας

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Πούσκιν

Πληροφορίες Παράστασης

Θέατρο 104

Ευμολπιδών 41 (σταθμός μετρό Κεραμεικός)

Τηλ. 210 3455020

Παραστάσεις                                                                                                      

 Από Τετάρτη 3 Απριλίου

Ημέρες & ώρες παραστάσεων

Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή στις 21:15, Σάββατο στις 19:00 &  Κυριακή 18:30

Τιμές εισιτηρίων

Γενική Είσοδος: 12 ευρώ

Μειωμένο: 10 ευρώ

Ατέλειες: 5 ευρώ

Διάρκεια παράστασης

90 λεπτά χωρίς διάλειμμα

Προπώληση εισιτηρίων

Viva.gr

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*