Συνέντευξη του Θοδωρή Ελευθεριάδη στην Χρυσάνθη Κοκκίνου και στο θεατρο.gr με αφορμή την παράσταση ”Dracula” που κάνει πρεμιέρα στις 16 Μαΐου στο Θέατρο «Χώρος».

1) Καλησπέρα σας, κύριε Ελευθεριάδη και καλωσορίσατε στην σελίδα μας. Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για σας, ώστε να σας γνωρίσουν καλύτερα οι αναγνώστες μας; Γιατί επιλέξατε την Ιταλία, για να σπουδάσετε υποκριτική; Τι σας αρέσει να κάνετε στον ελεύθερο σας χρόνο;

Καλησπέρα σας. Έχω μεγαλώσει στη Θεσσαλονίκη ενώ τα τελευταία 10 χρόνια ζω και εργάζομαι στην Αθήνα. Η πρώτη μου επαφή με το θέατρο ήταν στα 8 μου χρόνια όταν η μητέρα μου αποφάσισε πως τα απογεύματα έπρεπε να ασχολούμαι με κάτι δημιουργικό. Τελείωσα τις πρώτες σπουδές μου στη Θεσσαλονίκη και συνέχισα στην Ιταλία. Να σας πω την αλήθεια, ελεύθερο χρόνο δεν έχω πολύ. Οι ευθύνες που αναλαμβάνω με αναγκάζουν να δουλεύω ως αργά. Όταν όμως αυτό που κάνεις σε ευχαριστεί και το αγαπάς, πυροδοτείσαι με ανεξάντλητη ενέργεια. Στην πραγματικότητα είμαι εργασιομανής και θέλω πάντα το αποτέλεσμα να με βγάζει ασπροπρόσωπο.

2) Φέτος σας βλέπουμε να σκηνοθετείτε και να έχετε κάνει την διασκευή για την παράσταση ”Dracula” στο Θέατρο «Χώρος». Θα μας πείτε λίγα λόγια για την παράσταση ; Γιατί επιλέξατε να ανεβάσετε το συγκεκριμένο έργο;

Η επιλογή του Dracula ήταν κάπως αναπόφευκτη καθώς ήταν η πρώτη ταινία για ενήλικες, την οποία είχα δει μικρός.  Θυμάμαι πως είχα τρομοκρατηθεί τόσο πολύ που δεν μπορούσα να κοιμηθώ για βράδια. Πλέον ασχολούμαι με τον τρόμο εξειδικευμένα , μέσα από τα σεμινάρια στα οποία διδάσκω και την κατασκευή escape rooms. Έτσι το να αποδώσω ένα μυθιστόρημα τρόμου δραματουργικά και σκηνικά ήταν για μένα μία δελεαστική δοκιμασία. Το Dracula είναι μία ιστορία θρύλος και για αυτό οι απαιτήσεις είναι πολλές. Σε λιγότερο από ένα μήνα είναι η πρεμιέρα (16 Μαΐου) και ανυπομονώ.

3) Το Dracula είναι ένα επιστολικό μυθιστόρημα, μια «μάζα από χαρτιά γραφομηχανής», η δράση του οποίου εκτυλίσσεται μέσα από επιστολές ή ημερολογιακές καταγραφές των χαρακτήρων του. Γιατί νομίζετε ότι ο Stoker  επέλεξε να το γράψει με αυτό το τρόπο;

“Η μάζα από χαρτιά γραφομηχανής ” όπως αναφέρετε προσδίδει στο μυθιστόρημα μια σκοτεινή ατμόσφαιρα η οποία εξιτάρει τη φαντασία του αναγνώστη. Οι επιστολές και τα ημερολόγια αποτελούν εξομολογήσεις των ηρώων με αποτέλεσμα η ανάγνωση να είναι ζωντανή και άμεση.  Επίσης ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός πως δε διαβάζουμε κανένα γράμμα του Δράκουλα. Όλη του η παρουσία περικλείεται από μυστήριο καθώς αποδίδεται μέσα από τα μάτια των υπόλοιπων ηρώων. Ο αναγνώστης έχει τη δυνατότητα να ταξιδέψει στην ανατριχιαστική Τρανσυλβανία στο κάστρο του Κόμη Δράκουλα και στο “δυτικό” Λονδίνο, και να αναπλάσει αυτή την ιστορία στο μυαλό του με όποιον τρόπο θέλει χωρίς να τίθενται όρια από τον συγγραφέα.

4) Ποια είναι η κύρια σύγκρουση στο βιβλίο Dracula;

Το βιβλίο εστιάζει στη λεπτή γραμμή μεταξύ ζωής και θανάτου, στη σωτηρία ολόκληρου του κόσμου από το αιώνιο κακό, τον αιμοδιψή Δράκουλα. Ο γιατρός Βαν Χέλσινγκ είναι κρυφός κυνηγός βρικολάκων και ο αιώνιος εχθρός του Δράκουλα. Σε όλη του τη ζωή τον καταδιώκει ενώ η μάχη μεταξύ τους, μετατοπίζεται σε ατέρμονη σύγκρουση ανάμεσα στο καλό και στο κακό.

5) Ποια είναι η αγαπημένη σας σκηνή και ο αγαπημένος σας ήρωας στο έργο και γιατί; Γιατί ο Δράκουλας πίνει μόνο το αίμα των γυναικών και τις μετατρέπει σε υποχείρια του; Κρύβει κάποιο μισογυνισμό ή ρατσισμό θεωρείτε;

Ο αγαπημένος μου ήρωας στο έργο είναι ο Βαν Χέλσινγκ ο οποίος κρύβει ένα δυναμισμό και μια ευαισθησία. Στην παράσταση θα δείτε έναν Βαν Χέλσινγκ εκκεντρικό, με μικρές στιγμές τρέλας οι οποίες σε ξαφνιάζουν. Ο δυναμισμός του σε συνδυασμό με μια δόση αγένειας κάνει το κυνήγι του Δράκουλα δελεαστικό.

Η αγαπημένη μου σκηνή στο έργο είναι όταν ο Βαν Χέλσινγκ αποκαλύπτει στους υπόλοιπους ήρωες πως πρέπει να πάνε στο νεκροταφείο του Κίνγκστινγκ και όχι μόνο να μπούνε στον τάφο αλλά και να κόψουν το κεφάλι της νεαρής Λούσυ. Σκηνικά σε αυτό το σημείο τόσο ο Βαν Χέλσινγκ όσο και ο Δρ. Στιούαρτ «ξεγυμνώνονται».

Οι γυναίκες είναι το ωραίο φύλο και έχουν απασχολήσει καλλιτεχνικά όλα τα είδη τέχνης. Για έναν ζωγράφο έχει μεγαλύτερο εικαστικό ενδιαφέρον να ζωγραφίσει ένα γυναικείο κορμί παρά ένα ανδρικό. Έτσι, και ο Δράκουλας ενδιαφέρεται για κάτι το οποίο είναι όμορφο και τον εξιτάρει. Δε θεωρώ πως υπάρχει κάποιος μισογυνισμός. Όταν αναφερόμαστε στη καλαισθησία, στην ομορφιά δε τίθενται τέτοια ζητήματα. Ο ρατσισμός εντοπίζεται στην καθημερινότητα ακόμη και στα μικρά πράγματα. Από τον τρόπο που θα κοιτάξεις κάποιον μέχρι ένα σχόλιο που θα του κάνεις.

6) Ποιο κατά τη γνώμη σας είναι το μήνυμα που κρύβεται πίσω από τον Δράκουλα; Τι προσπαθεί να διδάξει τον αναγνώστη – θεατή; Ποιος θεωρείτε ότι είναι ο καλύτερος τρόπος για να σκοτώσετε ένα βαμπίρ;

Κάθε άνθρωπος αντιλαμβάνεται διαφορετικά κάτι το οποίο του παρουσιάζεται, είτε πρόκειται για κάποιο βιβλίο είτε για μια θεατρική παράσταση. Δε θα ήθελα να εκφράσω τη δική μου γνώμη για το Δράκουλα γιατί θα ήταν σα να προδιαθέτω το θεατή για τη στάση του απέναντι στον ήρωα. Αν κάτι έχει να μας δώσει αυτό το έργο ας είναι κάτι που θα διατηρηθεί προσωπικό. Αυτό που μπορώ να αποκαλύψω είναι πώς μπορεί να σκοτώσει κανείς ένα βαμπίρ (γέλια). Χρειάζεται ένα πιστόλι με ασημένιες σφαίρες ή ένα ασημένιο μαχαίρι ενώ στη συνέχεια ένα παλούκι πρέπει να διαπεράσει την καρδιά του βαμπίρ. Τα σκόρδα λειτουργούν πάντα βοηθητικά.

Θοδωρής Ελευθεριάδης

7) Τι είναι το Scare-Acting; Και πως ξεκίνησε η ενασχόληση σας με αυτό;

Το scare acting είναι μια σειρά μαθημάτων τα οποία απευθύνονται στους λάτρεις του τρόμου, της υποκριτικής, των special effects και των κατασκευών. Μπορεί ο καθένας να τα παρακολουθήσει χωρίς να είναι απαραίτητα επαγγελματίας σε κάποιον από τους προαναφερθέντες κλάδους. Οι συμμετέχοντες διδάσκονται υποκριτική, special effects, make up, πώς να κατασκευάζουν κουστούμια και αντικείμενα, κινησιολογία, δημιουργία χαρακτήρα κ.α. Η συνολική τους δουλειά παρουσιάζεται στο τελικό βίντεο/trailer με το οποίο κλείνει και ο κύκλος των μαθημάτων.

 Η ενασχόλησή μου με αυτό ξεκίνησε πριν 8 χρόνια όταν χάρη της δουλειάς μου ως ηθοποιός, αγόρασα επιπλέον καλλυντικά και άρχισα να πειραματίζομαι με πιο περίπλοκα effects. Πλέον ασχολούμαι κυρίως με την εξ ολοκλήρου κατασκευή escape rooms. Από τα σκηνικά, ,το σενάριο , την κατασκευή αντικειμένων και τους γρίφους μέχρι την σκηνοθεσία, την εκπαίδευση των ηθοποιών, τα κείμενα κ.α.

8)Πως θεωρείτε ότι είναι τα θεατρικά, τηλεοπτικά και κινηματογραφικά πράγματα στην Αθήνα του 2019;

Νομίζω πως στην πόλη μας ανεβαίνουν αξιόλογες παραστάσεις. Για μένα το θέατρο ήταν πάντα μια διέξοδος και όταν παρακολουθώ μια καλή παράσταση με ταλαντούχους ηθοποιούς συγκινούμαι. Όσον αφορά τον κινηματογράφο η πρόσφατη επιτυχία του κυρίου Λάνθιμου επιβεβαιώνει πως στην Ελλάδα υπάρχουν ταλέντα. Σαν σκηνοθέτης επιθυμώ οι παραστάσεις μου να αφορούν τον περισσότερο κόσμο. Οι καλλιτέχνες κάποιες φορές κλεινόμαστε στο μικρόκοσμό μας και επιδιώκουμε τα υπερεξειδικευμένα τα οποία ίσως να μην ενδιαφέρουν. Η επιτυχία κρύβεται στην αναζήτηση της απλότητας, της αλήθειας. Ο κόσμος θέλει να συγκινείται ,να  μορφώνεται και να περνάει καλά. Τηλεόραση δεν προλαβαίνω να βλέπω.

9) Ποιος είναι ο αγαπημένος σας τρομακτικός ήρωας και γιατί ; (είτε από ταινία ,είτε από βιβλίο)

Ο ήρωας ο οποίος με έχει εντυπωσιάσει πιο πολύ είναι ο Pinhead τον οποίο έχει επινοήσει ο Clive Barker για το έργο του Hellraiser. Δεν υπάρχει γιατί. Είναι ο Pinhead .

10) Τι άλλα σχέδια έχετε για την φετινή σεζόν; Θα θέλαμε να κλείσουμε με κάτι που θέλετε εσείς να πείτε για το Θεατρο.gr .

Αυτή την περίοδο ανυπομονώ να ξεκινήσουν οι παραστάσεις για το Dracula. Διανύουμε την τελική ευθεία και οι πρόβες είναι πολλές και απαιτητικές. Μόλις ολοκλήρωσα και την κατασκευή ενός escape room ενώ μέχρι το τέλος της σεζόν θα έχω τελειώσει και με άλλο ένα που τώρα ετοιμάζω. Το Σάββατο, 4 Μαΐου, θα κάνω το workshop ΄΄ Περί αισθητικής στον τρόμο΄΄ για το Horrorant Film Festival. Παράλληλα, διαβάζω κάποια βιβλία προκειμένου να αποφασίσω ποιο θα είναι το νέο έργο που θα σκηνοθετήσω για τη νέα σεζόν.

Πληροφορίες για την παράσταση Dracula μπορείτε να βρείτε εδώ

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*