Είδαμε το “Γουόντερλαντ” στο θέατρο 104

γράφει η Ελπινίκη Νίνου

Ένας άχρονος, μη τόπος για αυτούς που δεν αντέχουν την πραγματική ζωή και ψάχνουν τον εαυτό τους.

«Γουόντερλαντ», μια ευθεία και άμεση αναφορά στη «Χώρα των θαυμάτων» της Αλίκης. Αλίκη και η πρωταγωνίστρια, ή μάλλον μετα-Αλίκη, εφόσον το έργο είναι μια μετακειμενική αναφορά στην πασίγνωστη ιστορία του Κάρολ.

Εδώ, η Αλίκη έχει πια ενηλικιωθεί και αντιμετωπίζει περίπου τους ίδιους «δαίμονες» από διαφορετική θέση. Η Γουόντερλαντ έχει κάτι από ψυχιατρείο, κάτι από φυλακή, κάτι από την απλή, αδυσώπητη καθημερινότητα που βιώνουμε όλοι.

Οι συνοδοιπόροι της Αλίκης μάς είναι γνωστοί από παλιότερα: ο Πιλοφόρος (παλιότερα γνωστός ως Καπελάς ή Τρελοκαπελάς), ο Λαγός, ο Ποντικός, ο Γάτος και η Κάμπια. Όλοι κρατούν κάτι από το γνωστό παρελθόν τους, αλλά είναι και λίγο διαφορετικοί. Υπερβολικοί, αντισυμβατικοί, περίεργοι, προσπαθούν και εκείνοι να απαλλαχθούν από ό,τι τους τρώει από μέσα, αλλά και από την καταπίεση της «Βασίλισσας» που εξουσιάζει το «Γουόντερλαντ».

Το κείμενο της Ηρούς Κισσανδράκη είναι μια αλληγορία των συνθηκών που βιώνουμε όλοι εντελώς πραγματικά, ένα είδος παραμυθιού για την αναζήτηση της ταυτότητας του Εγώ και της ελευθερίας. Πρόκειται για μια μεγαλόπνοη βουτιά στα βαθιά για τη νεαρή συγγραφέα, καθώς προσεγγίζει υπαρξιακά και ψυχαναλυτικά θέματα με πολύ ζωντανούς διαλόγους, την κατάλληλη δόση χιούμορ και με αυθόρμητη ροή μεταξύ πραγματικού και φανταστικού.

Η σκηνοθεσία της Θάλειας Γρίβα μεταφέρει το κείμενο σε ένα φανταστικό κόσμο με συνεχείς όμως αναφορές στην πραγματικότητα. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι δεν προδιαθέτει τον θεατή αν το περιβάλλον είναι φιλικό ή εχθρικό και έτσι, τον αφήνει έρμαιο και ταυτόχρονα ελεύθερο (αυτό δεν συμβαίνει και στην πραγματική ζωή;) να ακολουθήσει το ταξίδι, τη διαδρομή μαζί με την Αλίκη.

Με αυτήν την καθοδήγηση, οι ερμηνείες επίσης ακροβατούν στο μεταίχμιο πραγματικού – φανταστικού. Ο Κωνσταντίνος Δανίκας ως Πιλοφόρος είναι συναισθηματικός, συμπονετικός και μεγάλος αγωνιστής μέσα στην προσωπική του φυλακή. Κάποιες στιγμές του ήταν ανυπόφορα αληθινές! Η Ηρώ Κισσανδράκη ως Αλίκη φέρνει μια αθωότητα, ίσως και αφέλεια, λίγο παιδική που αμέσως κερδίζει τον θεατή, προσεγγίζει το ρόλο με αγάπη και αγωνία και τελικά καταφέρνει να ταυτιστούμε μαζί της στο ταξίδι αυτό. Υπέροχη για μια ενήλικη Αλίκη, ειδικά αφού έχουμε λατρέψει τη μικρή.. Η Έλενα Μεγγρέλη ως Γάτος και ως Ποντικός, μεταμορφώνεται πραγματικά σε ένα φανταστικό ζώο που μιλά και συναισθάνεται και μάλιστα άλλο ζώο κάθε φορά. Η ερμηνεία της ως Γάτος ειδικά θα μου μείνει αξέχαστη, καθώς η σωματοποίηση του αιλουροειδούς ήταν συναρπαστική. Ο Δημήτρης Γερολυμάτος ως Λαγός και ως Κάμπια ήταν επίσης εξαιρετικός, ίσως ο πιο παιχνιδιάρης από όλους, στον πυρήνα του ύφους της «Χώρας των θαυμάτων». Εντυπωσιακή και η αλλαγή του σε κόντρα ρόλο ως φερέφωνο της Βασίλισσας.

Την παράσταση πλαισιώνει καταπληκτικά η μουσική του Γιώργου Μιζίθρα, η κίνηση της Χριστιάνας Κοσιάρη, τα σκηνικά και κοστούμια του Roger Legrand και σαφέστατα οι πανέμορφες μάσκες διά χειρός Μάρθας Φωκά. Τα παραπάνω μαζί με τη σκηνοθετική ματιά είναι που κάνουν την παράσταση «ασφυκτικά ποπ», όπως αναφέρεται και στο πρόγραμμα.

Κλείστε θέση στο «Γούοντερλαντ», πάντα με δική σας ευθύνη για τις συνέπειες!

Συντελεστές:

Σύλληψη – Δραματουργία: Ηρώ Κισσανδράκη

Σκηνοθεσία: Θάλεια Γρίβα

Σκηνικά – Κοστούμια: Roger Legrand

Μάσκες: Μάρθα Φωκά

Μουσική Σύνθεση – Ηχητικό Περιβάλλον: Γιώργος Μιζίθρας

Κίνηση – Χορογραφίες: Χριστιάνα Κοσιάρη

Φωτογραφίες: Χρήστος Συμεωνίδης

Βοηθός Παραγωγής: Μαρώ Κεσίλογλου

Επικοινωνία: Μαριάννα Παπάκη

Μακιγιάζ: Ματίλντα Κονόμη

Δημιουργία Αφίσας: Dealú

Παραγωγή: Urban Theatre

Παίζουν: Κωνσταντίνος Δανίκας, Ηρώ Κισσανδράκη, Έλενα Μεγγρέλη, Δημήτρης Γερολυμάτος.

Trailer της παράστασης εδώ

Θέατρο: Θέατρο 104, Black Box

Μέρες και ώρες παραστάσεων: Σάββατο και Κυριακή στις 21:15 μμ.

About elpinickie 33 Articles
Είμαι υποψήφια διδάκτωρ νευροβιολογίας και παθιασμένη λάτρης του θεάτρου. Μου αρέσουν οι βόλτες, ο χορός, τα ηλιοβασιλέματα, η θάλασσα, τα παγωτά και το τζιν τόνικ.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*