Είδαμε την παράσταση top girls στο θέατρο Πόρτα

Γράφει η Λένα Σάββα

TOP GIRLS της Caryl Churchil στο θέατρο ΠΟΡΤΑ με την υπογραφή του Θωμά Μοσχόπουλου.
Η παράσταση αρχίζει με μια γυναικεία σύναξη γύρω από ένα μεγάλο τραπέζι.Λονδίνο αρχές της δεκαετίας του ’80 και με την πρώτη γυναίκα πρωθυπουργό στην ιστορία, τη Μάργκαρετ Θάτσερ.
Η Μαρλήν, μιά σύγχρονη, μοντέρνα, δυναμική γυναίκα – Αλεξία Καλτσίκη ακριβώς μέσα στο ρόλο της- γιορτάζει την προαγωγή της σε διευθύντρια του γραφείου ευρέσεως εργασίας TOP GIRLS. Οι καλεσμένες της, γυναίκες από διαφορετικές εποχές, βγήκαν από τον χωροχρόνο τους, για να γιορτάσουν μαζί της και να μοιραστούν την ιστορία τους.
Η Μαρία Καβογιάννη μας συστήνεται ως Ιζαμπέλα Μπέρντ βικτωριανή ταξιδιώτισσα κι εξερευνήτρια.Η ωραία Μαρία Καβογιάννη που ξέρουμε.Απλή, απέριτη, αυθεντική.
Η Αλεξάνδρα Αιδίνη, κυρία Νίτζο.Παλλακίδα ιάπωνα αυτοκράτορα του 13ου αιώνα αλλά και βουδίστρια μοναχή με σημαντικό συγγραφικό έργο.Απολαυστική, χαριτωμένη, αυθόρμητη η Αιδίνη, μας έπεισε και μας ”έκλεισε” μέσα στους ρόλους της.
Η Βίκυ Βολιώτη ως πάπισσα Ιωάννα, φλογερή παθιασμένη επαναστάτρια με γοητευτικές ερμηνευτικές διακυμάνσεις. Πότε ήρεμη με χαμηλωμένους τόνους και πότε το πάθος της να ξεσπάει σαν ασυγκράτητο ποτάμι και να αλλάζει τη ροή της ιστορίας.Τουλάχιστον της δικής της.Σαγηνευτική.
Η Ευδοκία Ρουμελιώτη είναι η Γκριζέλντα.Παραμυθένια φιγούρα μεσαιωνικών θρύλων που απαθανατίστηκε μέσα από την πέννα του Βοκάκκιου, του Πετράρχη και του Τσώσερ. Παντρεύτηκε τον πρίγκηπα του παραμυθιού με τον όρο να τον υπακούει τυφλά.Η Ρουμελιώτη έδωσε πολύ εκφραστικά το στίγμα της γυναίκας που έχει αποκοπεί πλήρως από τα συναισθήματά της κι έχει από τον πόνο αφυδατωθεί από τους χυμούς της.
Στο τραπέζι είναι και η χαζο-Γκρέτα, πρόσωπο του φλαμανδικού φολκλόρ που υπήρξε θέμα ενός διάσημου πίνακα του Μπρέγκελ.


Γυναίκες από διαφορετικούς χώρους και χρόνους, με την ιστορία της η κάθε μία κι ένα κοινό χαρακτηριστικό.Είναι γυναίκες.Με ευαισθησίες κι όνειρα χαμένα λόγω της σκληρής εποχής που έζησαν και λόγω …….των αντρών.
”κι εγώ άρχισα να τον χτυπάω με το ραβδί μέχρι να βάλει τα κλαματα και να υποσχεθεί πως δεν θα ξαναδώσει ποτέ διαταγή, ποτέ και σε κανέναν να μας ξαναχτυπήσει.ΠΟΤΕ ΠΙΑ”.


Κάποιες στιγμές μιλούν όλες μαζί δημιουργώντας κομφούζιο, έχουν τόσο πολύ ανάγκη να μοιραστούν τις ιστορίες τους.Βιάζονται να μην τους τελειώσει ο δανεικός τους χρόνος.
Απολαυστικές γυναίκες, εξαιρετικά ενδιαφέρουσες, καθηλωτικές οι ερμηνείες τους.Μέσα από τις αφηγήσεις τους ξεδιπλώνονται τη ήθη και έθιμα της εποχής τους, μπαίνουν φιλοσοφικά ζητήματα και το χιούμορ κυλάει όπως το ακριβό κρασί στα ποτήρια τους.


Η σκηνοθεσία του Θωμά Μοσχόπουλου ανοίγει ένα καινούργιο ουδέτερο χωροχρόνο μέσα στον οποίο οι μούσες του νοιώθουν άνετα να ξεδιπλώσουν τα συναισθήματά τους και να εκφράσουν τον πόνο και την οργή τους. Δεν τις μεταχειρίστηκε όμορφα η εποχή τους.Αλλες επαναστάτησαν κι άλλες υπέκυψαν και υπάκουσαν.Και στις δύο περιπτώσεις τα τιμήματα που πλήρωσαν ήταν βαριά.
Ανάμεσα σε φαγητά και ποτά τα αίματα ανάβουν, τα στόματα λύνονται, οι ιστορίες τους ξεπλύνονται κι απλώνονται στα σχοινιά της αιωνιότητας για να στεγνώσουν.Καθαρές πια, να μην πονάνε.


Στο δεύτερο μέρος αλλάζει το σκηνικό και μπαίνουμε στο εργασιακό περιβάλλον της Μαρλήν.Μόνο της Μαρλήν;
Εδώ σκάει μύτη πάλι ο μεσαίωνας και οι ίδιες γυναικείες μορφές σε σύγχρονη version παλεύουν και πάλι με τις πάγιες νοοτροπίες και πεποιθήσεις που επικρατούν, ιδιαίτερα στον ιδιωτικό τομέα και δη των πολυεθνικών.1980.Κάποια διαφορά με σήμερα; Ενα γραφείο ευρέσεως εργασίας, πάνω σ’ αυτό το μοτίβο -όπως είναι λογικό- θα κινηθεί.Αριστοτεχνική η σκηνοθεσία και σ’ αυτό το κομμάτι της παράστασης, όπου ο ανταγωνισμός και η πάλη για εξουσία δόθηκαν μ΄ένα τρόπο που δεν χάθηκε ούτε στο ελάχιστο η υψηλή αισθητική που πρωταγωνιστεί σε ολόκληρη την παράσταση.
Το τρίτο μέρος γίνεται πιο προσωπικό κι αφορά στη Μαρλήν και το οικογενειακό της περιβάλλον.

Να υπογραμμίσω τα υπέροχα κοστούμια της Κλαιρ Μπρέισγουελ και τους ατμοσφαιρικούς φωτισμούς του Νίκου Βλασσόπουλου.
Στο TOP GIRLS παρελθόν παρόν και μέλλον γίνονται ένα κουβάρι για να αναρριχηθεί η θέση της συγγραφέως που έχει μέσα της πολλή αγάπη για τη γυναίκα.Που την ωθεί να αναλάβει την ευθύνη της και να δημιουργήσει μέσα από τα ερείπια και τους εφιάλτες της μια καινούργια ζωή με περισσότερη αγάπη για τον εαυτό της.Να βγει από ρόλους κι ανταγωνισμούς και να ξαναπάρει τη θέση της σαν ισότιμο -αλλά όχι ίδιο- ταίρι δίπλα στον άντρα.


Στο θέατρο ΠΟΡΤΑ μια υπέροχη παράσταση υψηλής αισθητική και σύγχρονων νοημάτων λαμβάνει χώρα.
TOP GIRLS με τη σκηνοθετική υπογραφή του Θωμά Μοσχόπουλου.Δείτε την οπωσδήποτε!!!

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος     
Κοστούμια: Κλαιρ Μπρέισγουελ  
Σκηνικά: Ευαγγελία Θεριανού    
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Ρωμανός Μαρούδης
Βοηθός σκηνογράφου: Έλλη Παπαδάκη
Βοηθός ενδυματολόγου: Σοφία Βάσο
Γραφιστική επιμέλεια: Μάριος Γαμπιεράκης – Χρυσούλα Κοροβέση [mavra gidia]
Φωτογραφίες-trailer: Πάτροκλος Σκαφίδας
Διεύθυνση παραγωγής: Αναστασία Καβαλλάρη
Γραφεία Τύπου & Επικοινωνίας: Ανζελίκα Καψαμπέλη (STEFI & Lynx PRODUCTIONS) – Ελεάννα Γεωργίου (θέατρο ΠΟΡΤΑ)

Μια παραγωγή της Stefi Productions – Γιάννης Μ. Κώστας σε συμπαραγωγή με το θέατρο ΠΟΡΤΑ.

ΠΑΙΖΟΥΝ
Μαρία Καβογιάννη, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Βίκυ Βολιώτη, Αλεξία Καλτσίκη, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Ειρήνη Μακρή, Άλκηστις Πολυχρόνη

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Τετάρτη 20.00
Πέμπτη-Παρασκευή-Σάββατο: 21.00
Κυριακή: 19.00

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ Κάθε Πέμπτη 12€

Τετάρτη
17 ευρώ-Κανονικό
15 ευρώ-Φοιτητικό & άνω των 65
12 ευρώ-Ανέργων

Πέμπτη-Παρασκευή
15 ευρώ-Κανονικό
12 ευρώ-Φοιτητικό και άνω των 65
10 ευρώ-Ανέργων

Σάββατο-Κυριακή
20 ευρώ-Κανονικό
15 ευρώ-Φοιτητικό & άνω των 65
12 ευρώ-Ανέργων

logoporta


“Μια ΠΟΡΤΑ ορθάνοιχτη”!

Για να την κρατήσεις ανοιχτή:
http://www.porta-theatre.gr/index.php/el/stirikse-mas

Μεσογείων 59
115 26, Αθήνα
τηλ.: 210 77 11 333
www.porta-theatre.gr

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*