ΑΛΛΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ

Γράφτηκε από Αύγουστος 04 2020

ACTIVE MEMBER – 28 ΧΡΟΝΙΑ ΜΟΙΡΑΣΜΑ live

Οι ACTIVE MEMBER μετράνε σχεδόν τριάντα χρόνια δράσης
και αναμετρώνται διαρκώς με την ανάγκη τους για επικοινωνία και δημιουργία.
Ασταμάτητοι μουσικά, φέτος συμπλήρωσαν 1000 ζωντανές εμφανίσεις!
το Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου οργανώνουν μια ακόμα γιορτή
στο Θέατρο Πέτρας.

28 χρόνια μοίρασμα...
28 χρόνια πέρασαν από εκείνον τον Ιούνιο – ξεκίνημα της δεκαετίας του ’90 - που ο Μιχάλης Μυτακίδης αφουγκράστηκε το πρόσταγμα των καιρών και ονόμασε το γκρουπ που έφτιαξε με ό,τι πιο κατάλληλο και ουσιώδες: Ενεργό Μέλος. Οι Active Member έγιναν το μέσο για να εκφράζει όσα του περιέγραφε η ζωή, κι ακόμα να εκφράζει τους φόβους, τα όνειρα και τους εφιάλτες του. Οι Active Member έγιναν ένα με το είδος που ο Μιχάλης επινόησε και βάφτισε “Low Bap”, δηλαδή «στήριξε το λόγο σου με τη ζωή σου και το αντίστροφο» και από τότε δεν σταμάτησαν τη δημιουργική πορεία, όχι μόνο στα μουσικά, αλλά και στα πολιτιστικά δρώμενα γενικότερα.
Συναυλίες, στίχοι, δισκογραφία, ντοκιμαντέρ, τραγούδια για θέατρο, θέατρο (!), παραστάσεις, βιβλία, αρθρογραφία, ηχητικοί πειραματισμοί, ανοικτές συζητήσεις, παρεμβάσεις και η λίστα δεν έχει τέλος, για το συγκρότημα αυτό από το Πέραμα που με πολύ αγάπη και πολύ και συνεπή δουλειά έχει στήσει έναν ολόκληρο μουσικό κόσμο, με λέξεις και λούπες που πλέον ηχούν στις καρδιές όσων τις άκουσαν κι έστω για λίγο ταξίδεψαν μαζί τους.
Η Sadahzinia - κατά κόσμο Γιολάντα Τσιαμπόκαλου- έγινε επίσημα μέλος στους Active Member το 2003 (ενώ εμφανιζόταν μαζί τους από το 1994) και από τότε ασχολείται ενεργά τόσο με στίχους όσο και με την παρουσίασή τους αλλά και με την ευρύτερη δράση του γκρουπ. Είναι η πρώτη γυναίκα που ασχολήθηκε ενεργά με το hip-hop στην Ελλάδα. Επίσης έχει εκδώσει πολλά παραμύθια για παιδιά, μεταφράζει βιβλία και επισκέπτεται ομάδες δημιουργικής έκφρασης παιδιών και σχολεία σε ολόκληρη τη χώρα.
Στο lowbap μουσικό σύμπαν των Active Member οι γενιές συναντώνται με έναν κοινό κώδικα και βρίσκουν στέρεο πέρασμα για τη συνέχεια μέσα από τη μουσική και τα λόγια του γκρουπ.
Ως Active Member μετρούν 21 δισκογραφικές δουλειές και δεκάδες άλλες ως solo artists. Επίσης, κυκλοφορούν πολλά και σπάνια προσωπικά άλμπουμ, ενώ έχουν συμμετάσχει σε παραγωγή, στίχους, ερμηνεία σε δεκάδες άλλες δισκογραφικές δουλειές άλλων καλλιτεχνών.
Social media
Facebook: ActiveMemberOfficial, @officialbdfoxmoor, @sadahziniaofficial
youtube: activememberchannel
Instagram: Active_Member_Official, b.d.foxmoor, sadahziniaofficial
web: www.lowbap.com
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Θέατρο Πέτρας
Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2020
Ώρα έναρξης: 21:30 (οι πόρτες ανοίγουν στις 20:00)
Είσοδος: 15€, Προπώληση: 12€ μέσω του δικτύου της viva.gr
Τηλ. επικοινωνίας - πληροφορίες: 212 1050020
Η συναυλία θα είναι αποκλειστικά για καθήμενους. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την είσοδο και έξοδο στο Θέατρο Πέτρας.


Γράφτηκε από τον Ιούλιος 29 2020

“Το τελευταίο εμπόδιο” - Όταν ο ρεαλισμός γίνεται μαγικός

Γράφει η Κακλαμάνη Αθηνά

“Το τελευταίο εμπόδιο” της Μαριλένας Παππά είναι -χωρίς υπερβολή -ότι καλύτερο έχω διαβάσει εδώ και πολύ καιρό. Πρόκειται για την τελευταία της νουβέλα, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις “Βακχικόν” και αποτελεί μια προσπάθεια της συγγραφέα να συνδέσει τις αρετές της ποίησης, την οικονομία και την ελευθερία του λόγου, αλλά και την κλασσική και τη σύγχρονη λογοτεχνία, αφού ο λόγος της απηχεί κάτι από τη βουκολικότητα του Παπαδιαμάντη και την ελευθερία του Νάνου Βαλαωρίτη. Πρόκειται για την ιστορία μιας γυναίκας, που κατοικεί απομονωμένη σε ένα σπίτι κοντά στη θάλασσα, έχοντας επαφή με τον έξω κόσμο μόνο μέσω του Μανώλη, ενός σιωπηλού άντρα που της φέρνει προμήθειες μια στο τόσο. Ενώ, λοιπόν, για πολλές δεκαετίες η Αχώ βρίσκεται σε μια κατάσταση καταστολής μεταξύ ύπνου και ξύπνιου, ζωής και θανάτου, μια αλλαγή αρχίζει να συμβαίνει μέσα της, η οποία έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός τέρατος. Η προσπάθεια της να απαλλαγεί από αυτό αποτελεί και την κορύφωση του δράματος, που οδηγεί μοιραία σε ένα είδος αποκάλυψης, αλλά και στην κάθαρση.
Όπως γίνεται φανερό από την περίληψη του βιβλίου πρόκειται για ένα αφήγημα δομημένο βάσει των αρχών του υπερρεαλισμού. Πράγματι, διαβάζοντας το “Τελευταίο εμπόδιο” ο ανάγνωστης θα μυηθεί στον κόσμο της συγγραφέα, έναν κόσμο άλλοτε φτιαγμένο από όνειρα κι άλλοτε από εφιάλτες. Χρησιμοποιώντας το συνειρμικό τρόπο γραφής, η Μ. Παππά καταφέρνει να συνθέσει ένα σύμπαν ρευστό, άχρονο, ανεπηρέαστο από τη ζωή ή το θάνατο, που καταρρίπτει κάθε είδος αιτιοκρατίας και ορθολογικότητας. Αυτός είναι και ο λόγος, που με μια πρώτη ανάγνωση το κείμενο της μοιάζει με πίνακα, προσεγγίζοντας με αυτό το τρόπο το ρεύμα του αισθητισμου. Έτσι, μέσα από έναν απόκοσμο καμβά που θυμίζει ταυτόχρονα καλοκαίρι στο χωριό, την αισθητική του Munch, τις γκροτέσκες εικόνες του Bacon ή ακόμα και την pop οπτική του Burton, το κείμενο αποτελεί από μόνο του μια ολοκληρωμένη οντότητα, ακόμα κι αν κάποιος το αντιμετωπίσει ως ένα έργο επιφάνειας. Κατά τη γνώμη μου, ωστόσο, η νουβέλα της Μ. Παππά είναι πολλά περισσότερα.
Πιο συγκεκριμένα, θεωρώ ότι το “Τελευταίο εμπόδιο” αποτελεί ένα είδος σύγχρονου παραμυθιού, από εκείνα που οι ενήλικες διαβάζουν γύρω από τη φωτιά και κάνουν το αίμα τους να παγώνει. Μέχρι και το όνομα της ηρωίδας (“Αχώ”) φαντάζει σκοτεινά παραμυθένιο και παραπέμπει σε ένα είδος ηχούς που μπορεί να ακούγεται μέσα από κάποιο πηγάδι ή από τα έγκατα του κόσμου, ενώ ταυτόχρονα το τέρας στο οποίο μεταμορφώνεται μοιάζει με τις Λάμιες των ελληνικών παραδοσιακών παραμυθιών. Επιπλέον, το “Τελευταίο εμπόδιο”, παρά την ρευστότητα και την χαοτική ομορφιά του, φαίνεται να έχει ένα fundamentum in re. Συγκεκριμένα, κυριώς από την έκβαση της πλοκής, αποκαλύπτεται ότι η συγγραφέας επιλέγει να προσεγγίσει μία “γκρίζα ζώνη” , όπως αποκαλούνται αυτές οι θεματικές στο χώρο του φανταστικού, δηλαδή τη λειτουργία του εγκεφάλου ενός ανθρώπου που βρίσκεται σε κώμα. Άλλωστε, το μέρος που κατοικεί η Αχώ δεν διαφέρει σε πολύ από τον Κάτω Κόσμο, ή καλύτερα ένα είδος καθαρτηρίου, όπου η ηρωίδα έχει βυθιστεί στη λήθη και την αναμονή.
Ταυτόχρονα, μια άλλη ανάνγωση του κειμένου είναι ότι μέσα στις σελίδες του περιγράφεται με πολύ δημιουργικό τρόπο η παθολογική κατάσταση της κατάθλιψης, του μετατραυματικού άγχους και της παραμνησίας, ήτοι το φαινόμενο των ψευδών ή καταπιεσμένων αναμνήσεων. Πολύ περισσότερο, αυτού του είδους η ερμηνεία στηρίζεται στην εγκιβωτιση των κόσμων που δημιουργεί η Μ. Παππά, δίνοντας την αίσθηση της ύπαρξης ενός κόσμου μέσα σε έναν άλλον κόσμο. Τέλος, το “Τελευταιο εμπόδιο” είναι ένα έργο βαθύτατα γυναικείο, αφού στηρίζεται εξολοκλήρου πάνω στο γυναικείωμα βίωμα και τη σωματικότητα. Ως εκ τούτου, ζητήματα όπως τα γηρατειά, η γυναικεία σεξουαλικότητα και η μητρότητα, αγγίζονται με διακριτικότητα μέσα από την πένα της συγγραφέως, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην εξερεύνηση αυτής της “σκοτεινής ηπείρου”, ήτοι του γυναικείου υποκειμένου. Ως εκ τούτου, η εν λόγω νουβελά αποτελεί ένα τέλειο δείγμα γυναικείας γραφής.
Από όλα τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι το “Τελευταίο Εμπόδιο” είναι ένα πολύ ιδιαίτερο έργο, που μπορεί να αντιμετωπιστεί από τον αναγνώστη με διάφορους τρόπους, είτε σαν έργο αντιστοιχίας (ή εξωτερικό), όπου οι έννοιες του βρίσκονται στην επιφάνεια συνθέτοντας έναν κόσμο στυλιζαρισμένης τελειότητας, είτε σαν έργο αντιστροφής (ή εσωτερικό), όπου οι έννοιες βρίσκονται κρυμμένες κάτω από την επιφάνεια. Αυτού του είδους, δε, η απόκρυφη και λανθάνουσα υπόσταση της νουβέλας φαίνεται να υπονοείται από την αρχή της, όπου στη θέση του ορατού κόσμου έχουμε ένα κλειστό δωμάτιο, στο οποίο η Αχώ βρίσκεται παγιδευμένη, ενώ ταυτόχρονα ο αέρας αρχίζει να λιγοστεύει σελίδα με τη σελίδα. Αυτή ακριβώς η έλλειψη σαφήνειας και ευθύτητας είναι που δίνει στο βιβλίο το μοναδικό του χαρακτήρα, με αποτέλεσμα αν το περιέγραφα με μια λέξη αυτή θα ήταν το “υπονοούμενο”.
Σκοτεινά όμορφο, απόκοσμα γοητευτικό, απόλυτα γυναικείο,“Το τελευταίο εμπόδιο” είναι ένα γνήσιο δείγμα μαγικού ρεαλισμού, που συνδυάζει το ελληνικό ταπεραμέντο με ένα είδος βαλκανικού γκοτεσκισμού και το δανδικό υπερπέραν!


Γράφτηκε από Ιούλιος 21 2020

Οι 40 μέρες που συγκλόνισαν τον κόσμο μου

Μαριέττα Αυγερινού Βαμβακά
Λιανική τιμή: 12 ευρώ + ΦΠΑ
Σελ. 58

ISBN: 978 618 5456-18-4

 

IMG 20200721 053302ΕΡΤ

Ένα βιβλίο για παιδιά, αλλά και μεγάλους, οι οποίοι με την ευκαιρία θα θυμηθούν.
1946. Νοέμβριος. Στο τριώροφο σπίτι της Νόνας, Κρίτωνος 11 και Αστυδάμαντος γωνία, θα φιλοξενηθούν επί 40 μέρες, κλεισμένοι, για να είναι Όλοι Μαζί, εκείνες τις μέρες του Εμφυλίου, πέντε οικογένειες, δηλαδή είκοσι άτομα, ενώ στον τρίτο όροφο έμεναν 14 στρατιώτες του Ε.Λ.Α.Σ.

Όσο καιρό μείναμε κλεισμένοι στα σπίτια μας, λόγω κορωνοϊού επικοινωνούσα με την αγαπημένη μου εγγονή, τη Δάφνη, μέσω skype.
-Γεια σου, Νόνα, τι κάνεις;
-Καλά είμαι, ομορφιά μου, εσύ πώς τα πας;
-Δεν τα... πάω, αφού από αύριο δεν πάμε πουθενά, μένουμε σπίτι.
-Ελπίζω να μην είναι για πολύ. Έλεγα το Σάββατο, να σου μαγειρέψω πίτα και μαριδάκια.
-Μμμμ... ο μπαμπάς άλλα λέει για τον κορωνοϊό που είναι αρρώστια και κολλάνε οι άνθρωποι. Και στην τηλεόραση το λένε. Άκου τώρα! Θα κλειστούμε μέσα; Τι; Φυλακή θα είμαστε δηλαδή; Α’ στο καλό.
-Όχι φυλακή, κοριτσάκι μου. Στα σπίτια μας θα κλειστούμε, αφού αυτός είναι ο τρόπος, λένε οι επιστήμονες, να νικήσουμε τον κορωνοϊό. Να μην κολλάμε ο ένας τον άλλον.
-Ναι, καλά, βρε Νόνα, για να σου λέγανε εσένα, όταν ήσουνα δέκα χρονών, να κλειστείς μέσα, εσύ που όλο μας λες ότι δε ζεις χωρίς το «έξω», χωρίς τις βολτάντζες σου;
-Στάσου! Στάσου! Τώρα που το λες, κι εγώ στην ηλικία σου, είχα κλειστεί στο σπίτι, στο σπίτι της Νόνας μου, σαράντα μέρες, στον Εμφύλιο.
-Α, Νόνα! Αλήθεια; Αχ, θέλει ο μπαμπάς το skype, έχει μάθημα με τους φοιτητές του. Θα μου την πεις όμως αυτή την ιστορία, ναι;
Και της την έγραψα.
Μαριέττα Αυγερινού-Βαμβακά

Βιογραφικό: Η Μαριέττα Αυγερινού γεννήθηκε στην Αθήνα.
Εργάσθηκε εφτά χρόνια στην εφημερίδα «Η Βραδυνή», στη γυναικεία στήλη γενικού ενδιαφέροντος της «Κας ΑΛΦΑ».Τον ίδιο καιρό, δημοσιεύονταν διηγήματά της στη Φιλολογική Βραδυνή.
Από το 1986 και το 1989, στη Βραδυνή και στη Βραδυνή της Κυριακής, στα πλαίσια του Ελεύθερου Ρεπορτάζ, δημοσιεύονται άρθρα της κοινωνικού ενδιαφέροντος:Φεμινισμός-Κακοποιημένη γυναίκα-Οικολογία-Παιδί-εφηβεία.
Την ίδια περίοδο κρατά τη στήλη «Ελλάδα είναι κι αυτά» απ’ την οποία προβάλλονται κυρίως προβλήματα της επαρχίας.
Παράλληλα και μέχρι το 1980, συνεργάζεται στο ραδιόφωνο (Ε.Ι.Ρ.) και γράφει τις εκπομπές: «Η ώρα της Αγρότισσας» (1957-1960), «Νοσταλγίες-Αναμνήσεις» (1957-1960).
Από το 1963 έως το 1980 γράφει τις παιδικές εκπομπές: «Κοντά στη μανούλα», παραμύθια για παιδιά προσχολικής ηλικίας, «Κόκκινη Κλωστή δεμένη...», θεατροποιημένα δικά της παραμύθια, «Θεατρικά έργα για μεγάλα παιδιά».

Στο χώρο του παιδικού βιβλίου, εμφανίζεται με την «Τιμωρία της σφήκας» (εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ 1979). Ακολουθούν: «Η Κατερίνα η αντισταχτοπούτα» (εκδόσεις ΑΙΧΜΗ 1980), «Ο φυλακισμένος που... κλαίει» (εκδόσεις Α.Σ.Ε. 1982) και «Τα τούβλα ξυπνήσανε», το 2007, από τις εκδόσεις ΕΝ ΠΛΩ. Το 2007, επανεκδόθηκε «Ο φυλακισμένος που κλαίει», επίσης από τις εκδόσεις ΕΝ ΠΛΩ.

Εκδόσεις Φίλντισι

Ξανθίππου 123, Παπάγου, 210 6540170
www.filntisi.gr Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Σελίδα 1 από 9

Επιλέξτε Θέατρο

Θέατρο

Επιλέξτε Παράσταση

Παράσταση

Σύνθετη Αναζήτηση

Είδος

Ημέρα

Περιοχή

ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

« Αύγουστος 2020 »
Δευ Τρί Τετ Πέμ Παρ Σάβ Κυρ
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

ΘΕΑΤΡΟ.GR Τα πάντα για το Θέατρο

Θέατρο Παραστάσεις: Όλος ο κόσμος του Θεάτρου στην οθόνη σου! Παραστάσεις, κριτικές, συνέντευξεις, διαγωνισμοί κ.α.

O ιστότοπος μας χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.