ΕΙΔΑΜΕ
Το Dumb Waiter ή αλλιώς ''κωμωδία της απειλής'' του Χάρολντ Πίντερ είναι ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά έργα του θεάτρου του παραλόγου.Το θέατρο του Παραλόγου στην πράξη ξεφεύγει από καταστάσεις, τους ρεαλιστικούς χαρακτήρες και ότι είναι συνδεδεμένο με το θέατρο που ξέρουμε. Ο χρόνος, ο τόπος ακόμα και οι ταυτότητες των ηθοποιών είναι έννοιες ασαφείς και ρευστές. Ασήμαντες πλοκές, επαναλήψεις και διάλογοι χωρίς νόημα δημιουργούν ονειρικές ή ακόμα και εφιαλτικές διαθέσεις στο κοινό.
Ο Χάρολντ Πίντερ είναι από το κυριότερους εκφραστές του συγκεκριμένου είδος θεάτρου. Όπως και στα περισσότερα έργα του έτσι και σε αυτό ο Πίντερ είναι επηρεασμένος από τον Σάμιουελ Μπέκετ. Η μεταφορά των έργων του στο θεατρικό σανίδι θεωρείται δύσκολη υπόθεση για τους σκηνοθέτες. Η σκηνοθέτιδα Δ. Σπηλιώτη το καταφέρνει με απόλυτη επιτυχία και μας δίνει την ευκαιρία να "γνωρίσουμε" το μυαλό του Πίντερ μέσα από τις σιωπές, τους συμβολισμούς, τις επαναλήψεις και φυσικά δεν λείπει το black humour που είναι χαρακτηριστικό των έργων του.
Ο Α. Καφετζόπουλος και ο Μ. Τιτόπουλος παίρνουν την σκυτάλη από την Δ. Σπηλιώτη και με τις μεστές ερμηνείες τους μας κάνουν να ερωτευτούμε, σχεδόν, την παράσταση.
Το μινιμαλιστικό σκηνικό με τα δύο μονά κρεβάτια είναι επιθυμία της σκηνοθέτιδας ώστε να μην αποσπάται η προσοχή των θεατών από τους ηθοποιούς και τις εκφράσεις τους καθ' όλη την διάρκεια του έργου. Ακόμα και με το πώς είναι ή δεν είναι στρωμένα τα κρεβάτια μας δείχνουν την προσωπικότητα των Γκλεν και Γκας.
Ο Γκλεν ( Α. Καφετζόπουλος), προσαρμοστικός, συγκαταβατικός και σχολαστικός έρχεται σε αντίθεση με τον Γκας ( Μ.Τιτόπουλο) που είναι ανυπόμονος, νευρικός και συνεχώς περίεργος για την φύση δουλειάς τους. Πολλές φορές οι διάλογοι δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα πράγμα που δημιουργεί στο κοινό το αίσθημα της απορίας για το τι είναι σωστό και τι λάθος. Η ωριμότητα του Α. Καφετζόπουλου δένει αρμονικά με την ορμητικότητα του Μ. Τιτόπουλου και δημιουργούν ένα δεμένο δίδυμο,τόσο ίδιοι αλλά και τόσο διαφορετικοί μεταξύ τους.
Το τέλος μας αφήνει με την αμφιβολία,ότι πρέπει να κατανοήσουμε πως κάθε πράξη στην ζωή μας έχει συνέπειές και ότι θα έρθει η στιγμή να πάρουμε δύσκολες αποφάσεις και να πάρουμε θέση σε όσα συμβαίνουν γύρω μας πράγμα που έκανε και ο ίδιος ο Χάρολντ Πίντερ στην ζωή, του παίρνοντας θέσεις στα πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα της εποχής του.
Αν σας αρέσει το θέατρο του παραλόγου επιβάλλεται να το δείτε. Αν πάλι δεν είχατε την ευτυχία να γνωρίσετε το συγκεκριμένο είδος θεάτρου νομίζω δεν θα βρείτε καλύτερη ευκαιρία από αυτήν την παράσταση.
Και είμαι σίγουρος πώς θα το αγαπήσετε και εσείς όπως και ο υπογράφων.
Συντελεστές
Μετάφραση: Μιχάλης Μακρόπουλος
Σκηνοθεσία: Δανάη Σπηλιώτη
Σκηνικά-Κοστούμια: Πάρις Μέξης
Μουσική: Δημήτρης Χατζηζήσης
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Βοηθός για κείμενο: Βαγγέλης Πρασσάς
Κατασκευή σκηνικού: Φάνης Κουλούρης
Φωτογραφίες promo: Μαριλένα Αναστασιάδου
Μακιγιάζ promo: Ειρήνη Γάτου
Επικοινωνία & Γραφείο Τύπου: Μαρία Τσολάκη
Διαφήμιση-Social Media: RENEGADE MEDIA, ΒασίληςΖαρκαδούλας
Διεύθυνση και εκτέλεση παραγωγής: Kart Productions
Παραγωγή: Τεχνηχώρος
Διανομή: Αντώνης Καφετζόπουλος, Μιχάλης Τιτόπουλος
Εισιτήρια : Στο ταμείο του θεάτρου ΣΗΜΕΙΟΝ (από Τετάρτη έως Κυριακή 17:00-21:00, τηλ. επικοινωνίας 210 92 29 579 ) , στο ταμείο του θεάτρου ΓΚΛΟΡΙΑ, Ιπποκράτους 7 (από Δευτέρα έως Σάββατο 11:00-17:00, τηλ. επικοινωνίας : 210 36 42 334) και στο https://www.more.com/theater/the-dumb-waiter-tou-xarolnt-pinter-1/