Γράφτηκε από Ιούλιος 18 2025

Ο δήμος Σουλίου παρουσιάζει:

2 ο Festival Παραμυθιάς 2025

1 – 31 ΙΟΥΛΙΟΥ


Γράφτηκε από Ιούλιος 17 2025

Το ΚΡΙΚ, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Άνω Τελεία, είναι ένα μεταποκαλυπτικό μυθιστόρημα το οποίο διαδραματίζεται σε έναν κόσμο όπου η πανδημία του ΙRIS-20 -ενός μυστηριώδους πράσινου μικροοργανισμού που μετατρέπει τους ανθρώπους σε άβουλα σαρκοβόρα πλάσματα- συνεχίζει να αποτελεί απειλή. Στο επίκεντρο της ιστορίας βρίσκεται ο Χρήστος και μια κοινότητα επιζώντων στην Πάρνηθα, που παλεύουν όχι μόνο με εξωτερικούς κινδύνους, αλλά και με τα τραύματα του παρελθόντος. Στη σημερινή μας συζήτηση, μιλάμε με τον άνθρωπο πίσω από το ΚΡΙΚ για την έμπνευση, τη θεματολογία και τις αγωνίες που διατρέχουν αυτό το συναρπαστικό και πολυεπίπεδο βιβλίο.

1. Η ιδέα του IRIS-20 ως πρώτου μικροοργανισμού με δικό του χρώμα είναι ιδιαιτέρως πρωτότυπη καθώς αυτός δεν υπακούει στους φυσικούς και επιστημονικούς νόμους. Πώς αποφασίσατε τα χαρακτηριστικά του IRIS-20; Συμβουλευτήκατε επιστημονικές πηγές ή αφεθήκατε στη φαντασία;

Ήθελα έναν μικροοργανισμό που από τη φύση του να σοκάρει, να προϊδεάζει για κάτι πολύ παράξενο, ανεξήγητο και πιθανώς απόκοσμο. Πάνω κάτω όλοι ξέρουμε τι είναι οι ιοί, τα βακτήρια, οι μύκητες, άρα περίπου ξέρουμε και τι να περιμένουμε. Όμως ένας μη ταυτοποιημένος μικροοργανισμός; Άγνωστο! Για τον ίδιο λόγο έπρεπε να διαθέτει δικό του χρώμα, κάτι αδύνατο για οποιοδήποτε μόριο στο μέγεθος ενός μικροοργανισμού. Με αυτό, νομίζω κάλυψα και το δεύτερο σκέλος της ερώτησης.

2. Στο βιβλίο σας, η πανδημία δεν είναι απλώς μια υγειονομική κρίση, αλλά οδηγεί σε μεταμορφώσεις των ανθρώπων σε όντα όπως τα «Κρικ», που τρέφονται με ανθρώπινη σάρκα. Τι σας ώθησε να εντάξετε αυτό το σκοτεινό και υπερφυσικό στοιχείο; Τι χάνεται -ή τι αποκτάται- όταν ο άνθρωπος παύει να είναι «άνθρωπος»;

Η απάντηση είναι απλή και κάπως «πεζή». Πάντα μου άρεσε οτιδήποτε περιλάμβανε όντα που τρέφονται με ανθρώπους, σε βιβλία ή στην οθόνη· και αυτό ήθελα να γράψω όταν ξεκίνησα το Κρικ. Τώρα, το πού κατέληξε σαν πλοκή είναι άλλη κουβέντα. Όταν ο άνθρωπος χάνει το «ανθρώπινο» στοιχείο του, για μένα δεν έχει σημασία τι χάνεται ή τι αποκτάται, αλλά τι παραμένει ίδιο. Για παράδειγμα, μια μητέρα η οποία σιωπηλά μετανιώνει που κράτησε το παιδί και παρ’ όλα αυτά το μεγαλώνει με αξιοπρέπεια, θα σταματήσει να μισεί τον εαυτό της επειδή η Γη γέμισε με ανθρωποφάγα τέρατα; Ο αλκοολικός θα σταματήσει να πίνει; Ο ψυχαναγκαστικός να πλένει τα χέρια του;

3. Το παράξενο ημερολόγιο που ανακαλύπτει ο Χρήστος παίζει καθοριστικό ρόλο στην πλοκή, ξεσκεπάζοντας παλιές πληγές και μυστικά. Πόσο σημαντικό είναι για εσάς το θέμα της μνήμης στην αφήγησή σας; Πώς θέλετε να δουν οι αναγνώστες τη σχέση ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν των χαρακτήρων;

Ο χαρακτήρας που αναλογίζεται, νοσταλγεί, μετανιώνει, είναι ένας ζωντανός χαρακτήρας. Το στοίχημα του συγγραφέα, ειδικά του πρωτοεμφανιζόμενου, είναι να φτιάξει αληθινούς ή αλλιώς φυσικούς χαρακτήρες. Τα συναισθήματα γύρω από ορισμένες αναμνήσεις και πώς αυτές καθορίζουν τη συμπεριφορά του χαρακτήρα, συντελούν στη δημιουργία μιας αληθοφανούς προσωπικότητας με καλές και κακές πλευρές.

4. Η αφήγησή σας φαίνεται να αντλεί στοιχεία από πραγματικές πανδημίες και την κοινωνική τους διαχείριση, όπως υπονοεί το κείμενο με αναφορές στα πρωθυπουργικά διαγγέλματα και τις αντιδράσεις του κράτους. Πόσο σημαντικό ήταν για εσάς να ενσωματώσετε αυτή την κριτική διάσταση στην ιστορία και πώς πιστεύετε ότι συνδέεται με την ελληνική πραγματικότητα;

Όσο «φανταστικός» κι αν μοιάζει ο κόσμος ενός βιβλίου, το θεωρώ σημαντικό, αν όχι απαραίτητο, να προβληματίζει για ζητήματα του αληθινού. Κάθε καλλιτέχνης είναι παράλληλα και πολίτης, συνεπώς η οπτική του απέναντι στα πράγματα άθελά του ή μη αποτυπώνεται στο έργο. Η ελληνική πραγματικότητα είναι μια δυστοπική πραγματικότητα. Το Κρικ είναι ένα μυθιστόρημα με πολλά φανταστικά στοιχεία, το οποίο όμως διαδραματίζεται στην Αθήνα το 2020. Ποιος είμαι εγώ για να γράψω διαφορετικά την πραγματικότητα; Και γιατί να το κάνω;

5. Θεματικά, το βιβλίο αγγίζει έννοιες όπως η επιβίωση, η ανθρώπινη φύση σε ακραίες συνθήκες και η παρακμή της κοινωνίας. Ποια είναι τα πιο βαθιά ερωτήματα που θέλατε να θέσετε μέσα από το έργο σας; Υπάρχει κάποια συγκεκριμένη σκέψη ή συναίσθημα που ελπίζετε να προκαλέσετε στον αναγνώστη;

Είναι αστείο, γιατί ήδη βιώνουμε την παρακμή της κοινωνίας. Όπως ανέφερα και προηγουμένως τίποτα δεν αλλάζει. Όσο το συλλογικό συμφέρον παραγκωνίζεται για χάρη του ατομικού, η επιβίωση στις «ακραίες συνθήκες» θα είναι απλώς μια χειρότερη παραλλαγή της δικής μας, της πραγματικής. Οι πιο εξαθλιωμένοι στην καλύτερη περίπτωση θα πεινάνε ολημερίς, οι λιγάκι πιο βολεμένοι θα τα βγάζουν πέρα, οι προύχοντες θα πλουτίζουν σε βάρος και των δυο.

6. Ο ρόλος της φύσης και συγκεκριμένα το δάσος της Πάρνηθας, όπου καταφεύγουν οι επιζώντες, είναι καθοριστικός στην ιστορία. Πώς αντιλαμβάνεστε τη φύση μέσα από αυτή την αφήγηση; Είναι καταφύγιο, φυλακή ή κάτι περισσότερο συμβολικό;

Καταφύγιο! Σ’ έναν κόσμο όπου μια φονική πανδημία αλλάζει τα πάντα στις ζωές των επιζώντων, η φύση παραμένει ίδια. Υπάρχει αισιοδοξία σε τούτη την παραδοχή, έτσι δεν είναι;

7. Πώς στήσατε τον κόσμο του βιβλίου σας, ειδικά την κοινωνική δομή και την καθημερινότητα των ανθρώπων που βιώνουν μια τέτοια κατάσταση; Πώς φαντάζεστε ότι η κοινωνία και οι ανθρώπινες σχέσεις αλλάζουν σε έναν τέτοιο μετα-αποκαλυπτικό κόσμο;

Τι θα έκανα εγώ αν ήμουν ένας επιζώντας στον κόσμο του Κρικ; Εφόσον οι κατοικημένες περιοχές είναι απαγορευτικές, κάπως θα έπρεπε να επιβιώσω στο βουνό. Στήνω μια σκηνή, ψάχνω για νερό, τροφή. Με τις μέρες έρχονται κι άλλοι κατατρεγμένοι φουκαριάρηδες. Τέλεια, έχω βοήθεια. Πώς αποφασίζουμε όμως; Ποιος κάνει τι; Δεν τους ξέρω και καθόλου, οπότε ας προτείνω να μοιράσουμε τις δουλειές, για να βοηθηθούμε όλοι. Το πράγμα πάει καλά. Ξαφνικά κάποιος δε θέλει να μοιραστεί τις προμήθειες που ανακάλυψε στον διπλανό οικισμό, για τις οποίες κόπιασε στο κάτω κάτω. Κατανοητό. Καλώ τους πάντες σ’ ένα συγκεκριμένο σημείο του καταυλισμού μας και αναφέρω το θέμα. Το συζητάμε. Αν οι προμήθειες είναι λίγες, αξίζει περισσότερο να τις μοιραστούμε, γιατί έτσι επιβιώνουν οι πολλοί κι όχι ο ένας. Γιατί αν καταρρεύσει το σύνολο, συμπαρασέρνει και τον έναν. Στον μετα-αποκαλυπτικό κόσμο, ή στον πραγματικό κόσμο, ο εξαθλιωμένος άνθρωπος που δεν έχει τι άλλο να χάσει, ευθυγραμμίζεται πιο εύκολα με το συλλογικό συμφέρον. Τουλάχιστον έτσι ελπίζω εγώ, ως συγγραφέας και ως άνθρωπος.

8. Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση κατά τη συγγραφή αυτού του βιβλίου σε επίπεδο πλοκής, χαρακτήρων ή γενικότερης ατμόσφαιρας; Υπήρξαν σημεία που σας δυσκόλεψαν ιδιαίτερα και πώς τα αντιμετωπίσατε;

Η όλη διαδικασία μου φάνηκε σαν ένα δύσβατο και ανηφορικό μονοπάτι στο βουνό. Πιο πολύ θα έλεγα ότι με δυσκόλεψε η πλοκή. Μάλλον επειδή δεν είχα από την αρχή ξεκάθαρη εικόνα για το πού θα κατέληγε, έπρεπε να στύβω το μυαλό μου παράλληλα με τη σκληρή δουλειά του γραψίματος. Ο συνδυασμός αυτός με γονάτισε σε μπόλικα κομβικά σημεία του βιβλίου.

9. Αν ο αναγνώστης διασχίσει όλο το βιβλίο σαν «σπηλιά», τι θα θέλατε να κουβαλάει μαζί του όταν βγει στην άλλη άκρη;

Δε χάθηκε ο κόσμος, ακόμη κι αν τελικά καταστραφεί.

10. Τέλος, ποια είναι τα επόμενα βήματά σας ως συγγραφέας; Σκέφτεστε να συνεχίσετε την ιστορία αυτή, να διερευνήσετε νέες θεματικές ή να πειραματιστείτε με άλλες μορφές γραφής; Πώς βλέπετε την προσωπική και δημιουργική σας εξέλιξη τα επόμενα χρόνια;

Θα συνεχίσω την ιστορία του Κρικ, αλλά δε θα είναι το επόμενό μου βιβλίο. Τον καιρό αυτό δουλεύω μια άλλη ιστορία, λιγότερο «φαντασίας» αν θέλετε. Ευελπιστώ να ξεφύγει από το –δίχως άλλο χρήσιμο μα τετριμμένο– δόγμα της τριτοπρόσωπης αφήγησης, στο οποίο πατάει το Κρικ. Όσο κουραστικό κι αν ακούγεται, ακόμη και στη σκέψη, μάλλον θα συνεχίσω να ξυπνάω χαράματα για να γράψω πριν πάω στη δουλειά. Είναι αλλιώς η αϋπνία του ξενυχτιού όταν έχεις περάσει καλά, έτσι δε λένε; Για να είμαι ειλικρινής, μερικές φορές δεν περνάω καλά όταν γράφω. Έχω πιάσει δύσκολο άθλημα, και όπως σε όλα τα αθλήματα, κάποιες μέρες πρέπει να προπονηθείς πιασμένος ή κακόκεφος. Ωστόσο με γεμίζει, κι επειδή έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μου, μάλλον πρέπει να γίνει το πρώτο μου βιβλίο πραγματικότητα για να σταματήσω να το κάνω. Ή μπορεί και να μην σταματήσω ούτε τότε, ποιος ξέρει.

Περισσότερα για το βιβλίο: https://anoteleia.gr/krik_polyzos_nikos

 


Γράφτηκε από Ιούλιος 16 2025

Θέατρο ΕΝ-Α

Σουρή και Μαλαγαρδή 95, Κορυδαλλός
Μετρό Κορυδαλλός - έξοδος πλατεία Ελευθερίας

Τηλέφωνο: 6974774006

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2025-2026


Γράφτηκε από Ιούλιος 16 2025

Τέχνη Αθήνα 2025


18 – 22 Σεπτεμβρίου
Ζάππειο Μέγαρο

Με συμμετοχή 72 αιθουσών τέχνης από την Ελλάδα και το εξωτερικό και πλούσιο παράλληλο πρόγραμμα Art Athina 2025 ετοιμάζεται να υποδεχτεί το φιλότεχνο κοινό στον ιστορικό εκθεσιακό χώρο του Ζαππείου Μεγάρου από τις 18 έως τις 22 Σεπτεμβρίου 2025 . Το μεγαλύτερο ετήσιο εικαστικό γεγονός στην Ελλάδα και μία από τις παλαιότερες φουάρ στην Ευρώπη διοργανώνεται από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Αιθουσών Τέχνη.

Η Art Athina 2025 και στη φετινή της οργάνωση θα δώσει την ευκαιρία στο φιλότεχνο να έρθει σε επαφή με τη σύγχρονη καλλιτεχνική παραγωγή αιθουσών τέχνης από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Ο Κεντρικός άξονας είναι η ανάδειξη και η καταγραφή νέων καλλιτεχνικών τάσεων, προβληματισμών και εξελίξεων της σύγχρονης τέχνης, με ενισχυμένη την παρουσία του design και με δράσεις εντός και εκτός του εκθεσιακού χώρου του Ζαππείου.

Γενικός Διευθυντής της Διοργάνωσης για τρίτη συνεχόμενη χρονιά είναι ο Αντώνης Κούρκουλος . Οι επιμέρους τομείς, όπως κάθε χρόνο, ανατίθενται σε ανεξάρτητους επιμελητές.

Το πρόγραμμα της Art Athina 2025 έχει διαμορφωθεί ως εξής:

  • Κύρια:αίθουσες τέχνης από την Ελλάδα και το εξωτερικό παρουσιάζουν τις προτάσεις τους. Ακολουθεί αναλυτικά η λίστα των συμμετοχόντων.
  • Design: γκαλερί που δραστηριοποιούνται στο σύγχρονο design με έμφαση στις παραδοσιακές τεχνικές θα συνθέσουν την ενότητα που επιμελούνται η Τίνα Δασκαλαντωνάκη και ο Μάνθος Καλούμενος.
  • Projects: ανεξάρτητοι χώροι τέχνης και μη κερδοσκοπικοί πολιτιστικοί οργανισμοί, αποτελούν την ενότητα που επιμελείται η Οντέτ Κούζου.
  • Performance : σε συνεργασία με το Flux Laboratory, ο Νικόλας Βαμβουκλής οργανώνει το πρόγραμμα των παραστάσεων που θα παρουσιαστούν εντός και εκτός του χώρου του Ζαππείου.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται κατά τη φετινή διοργάνωση στα Art Athina Art for Tomorrow Talks Powered by TATOÏ Club , έναν νέο κύκλο δημόσιων συζητήσεων και εναλλακτικών ιδεών για τη σύγχρονη τέχνη που φιλοδοξεί να φέρει σε διάλογο καλλιτέχνες, εκπροσώπους της πολιτιστικής πρωτοπορίας, στοχαστές και σχετικά με τον ρόλο της τέχνης στη διαμόρφωση του μέλλοντος. Τα Talks συνεπιμελούνται η Μαριλένα Κουτσούκου, Διευθύντρια Ανάπτυξης της Art Athina και η Kim Conniff Taber, Διευθύντρια Σύνταξης του Art for Tomorrow. Τις συζητήσεις θα συντονίσουν έμπειροι δημοσιογράφοι των The New York Times .

Για την τέταρτη χρονιά συνεχίζεται ο θεσμός του Βραβείου της Art Athina για νέο καλλιτέχνη , ο οποίος αποσκοπεί στην ενίσχυση της καλλιτεχνικής δημιουργίας, σε συνεργασία με το MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά, ένα από τα πέντε Μουσεία του Μητροπολιτικού Οργανισμού Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης (MOMus).

Αναλυτικά οι αίθουσες τέχνης που συμμετέχουν στην Art Athina 2025:


Κύριος

a.antonopoulou.art, agathi kartalos, Alibi Gallery, Alma Gallery, Argo Gallery, Art Zone 42, ARTOWER AGORA GALLERY, Artshot – Sophia Gaitani, Artworx, ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ γκαλερί τέχνης, ATHANASIADOU Gallery, Batagiinarodakianni Gallery, CITRONNE Gallery, Contemporary Cluster (Italy), Crux Galerie, Cube Gallery, Depo Darm, Dio Horia, ekfrasi-yianna grammatopoulou, Eleftheria Tseliou Gallery, Eleni Koroneou Gallery, EPsilon Art Gallery, GIALLLERIA3 GALLERIA (Ιταλία), Gallery Art Prisma, Γκαλερί George Benias, Ileana Tounta Contemporary Art Center, Kalfayan Galleries, Kourd Gallery, Lola Nikolaou Gallery, LTEC Gallery/MAMA CONTEMPORARY (Κύπρος), Marginalia Gallery (Κύπρος), Gallery MataroaI ΕΡΓΑ / Ίδρυμα Razem Pamoja (Πολωνία), Κέντρο Τεχνών Mets, MIHALARIAS ART, Γκαλερί Nil (Γαλλία), Γκαλερί Ninetto, Γκαλερί Nitra, Γκαλερί Novembar (Σερβία), Γκαλερί τέχνης PERITECHNON Karteris, Γκαλερί Rebecca Camhi, Γκαλερί Roma, Γκαλερί Shazar (Ιταλία), Γκαλερί Sianti, Γκαλερί Skoufa, Spazio b5 (Ιταλία), Sylvia Kouvali, Γκαλερί τέχνης Technohoros, THE BREEDER, Γκαλερί Edit (Κύπρος), Γκαλερί Untiled / Soldout.Design (Βουλγαρία), Wilhelmina's, Γκαλερί Zoumboulakis

Χώροι έργων

Cynefin Athens, CYPHER, keramikos23_artspace, MISC, Sealed Earth, space52, The Paddocks, Thermia Project

Σχέδιο

ANTIQUA, Bombyx, Mare Studio, Χαλιά Σουτζόγλου, Γκαλερί Στεφανίδου Τσουκαλά, ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΝΟΣ, Προσωρινός εκθεσιακός χώρος

Η Art Athina διοργανώνεται από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Αιθουσών Τέχνης, σε παραγωγή της εταιρείας BeBest. Η εκδήλωση έχει ενταχθεί στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική 2021-2027».


Γράφτηκε από Ιούλιος 16 2025

Οι κορυφαίοι χορευτές του κόσμου έρχονται στο Ηρώδειο
για το μεγαλύτερο GALA μπαλέτου της χρονιάς

BALLET STARS GALA
Ωδείο Ηρώδου Αττικού

7 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ


Γράφτηκε από Ιούλιος 16 2025

Ο ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΚΟΣ ΕΡΓΑΤΗΣ
Η σιωπηρή πλευρά των εργασιακών σχέσεων την εποχή της Κρίσης
Το παράδειγμα της Μεγαλόπολης

 

Πρώτα σας αγνοούν.
Μετά σας γελοιοποιούν.
Ύστερα σας επιτίθενται και θέλουν να σας κάψουν.
Και στο τέλος χτίζουν μνημεία για σας.

* από την ομιλία του Nicholas Klein το 1918
στους άνεργους εργάτες της Amalgamated Clothing Workers of America


Γράφτηκε από Ιούλιος 16 2025
CARMEN
Barcelona Flamenco Ballet
με τον
David Gutierrez
Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2025
Θέατρο «Δόρα Στράτου»
Λόφος Φιλοπάππου, Αθήνα
Ώρα έναρξης: 21:00

Γράφτηκε από Ιούλιος 16 2025

Στο θέατρο Μπέλλος για τη νέα σεζόν 2025-2026

 

Σημείωμα της ομάδας The Young Quill για τη νέα θεατρική σεζόν στο θέατρο Μπέλλος

 

«Τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη μας είσοδο στο ανανεωμένο Θέατρο Μπέλλος, εξακολουθούμε να πιστεύουμε στην αξία ενός συλλογικού θεάτρου. Όχι πια μόνο ως πράξη αντίστασης ή ελπίδας, αλλά και ως πράξη αναγνώρισης: του άλλου, του εαυτού, του σύνθετου, του αμφίσημου.

Φέτος, επιλέγουμε να κινηθούμε γύρω από έννοιες που μοιάζουν συνώνυμες με την ανθρώπινη ύπαρξη: σεξ, βία, εξουσία, πίστη, αγάπη. Λέξεις φθαρμένες από την υπερχρήση, που όμως συνεχίζουν να μας κλυδωνίζουν.


Σελίδα 1 από 395

Επιλέξτε Θέατρο

Θέατρο

Επιλέξτε Παράσταση

Παράσταση

Σύνθετη Αναζήτηση

Είδος

Ημέρα

Περιοχή

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Banner Ελευσίνια Μυστίρια Φεστιβαλ Ηλιουπολης 1

« Ιούλιος 2025 »
Δευ Τρί Τετ Πέμ Παρ Σάβ Κυρ
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

ΘΕΑΤΡΟ.GR Τα πάντα για το Θέατρο

Θέατρο Παραστάσεις: Όλος ο κόσμος του Θεάτρου στην οθόνη σου! Παραστάσεις, κριτικές, συνέντευξεις, διαγωνισμοί κ.α.

O ιστότοπος μας χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.